فراخوان برنامه‌ای تلویزیونی با محوریت تلاوت معنامحور + فیلم
کد خبر: 4007673
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

فراخوان برنامه‌ای تلویزیونی با محوریت تلاوت معنامحور + فیلم

شبکه قرآن و معارف سیما اقدام به تدارک برنامه‌ای با موضوع تلاوت معنامحور کرده است. برنامه‌ای که متشکل از بخش‌هایی همچون مسابقه و کارگاه آموزشی است.

پخش برنامه‌ای با موضوع تلاوت معنا محور از تلویزیون

به گزارش ایکنا، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرم به نشانی abolghasemiahmad از تهیه یک مسابقه تلویزیونی جدید و متفاوت خبر داده است.

این مسابقه با عنوان اولیه «نادی» تولید خواهد شد، اما از مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما خواسته شده است تا اگر عنوان بهتری برای آن سراغ دارند، به روابط عمومی شبکه قرآن اعلام کنند.

این مسابقه با محور تلاوت معنامحور تهیه می‌شود و در آن علاوه بر برگزاری مسابقه معنامحوری، کارگاه آموزشی هم اجرا خواهد شد.

متن پستی که این قاری بین‌المللی منتشر کرده است به شرح زیر است.

«دوستان عزیز سلام؛ یک برنامه در شبکه قرآن و معارف سیما در حال تولید است که برای تولید بهتر آن به کمک همه شما نیاز داریم.

به تلاوت آیه «قَالَ لَا تُؤَاخِذْنِی بِمَا نَسِيتُ وَلَا تُرْهِقْنِي مِنْ أَمْرِی عُسْرًا» استاد عبدالفتاح شعشاعی گوش کنید. می‌شنوید این صدا خاضع و ملتمسانه است؛ قصه حضرت موسی(ع) و خضر نبی(ع) است؛ وقتی حضرت خضر می‌فرمایند: «قَالَ هَذَا فِرَاقُ بَيْنِی وَبَيْنِكَ»؛ حضرت موسی(ع) می‌فرماید: «من را مؤاخذه نکن، سخت نگیر به خاطر چیزی که فراموش کرده‌ام» این جمله با یک حالت التماس‌گونه و نیاز گفته شده است. شعشاعی وقتی به این فراز می‌رسد، صدا را کاملاً می‌شکند. «قَالَ لَا تُؤَاخِذْنِی بِمَا نَسِيتُ وَلَا تُرْهِقْنِی مِنْ أَمْرِی عُسْرًا» حالت بغض صدا را می‌توان در کلمه «وَلَا» متوجه شد.

در جای دیگر استاد مصطفی اسماعیلی اینگونه تلاوت می‌کند: «قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ»، این نوع تلاوت کلمه «جسم» یعنی یک جسم قدرتمند و آماده بوده است. 

این نوع تلاوت‌ها را معنامحور می‌گویند.

این برنامه‌ای که در قالب مسابقه ارائه می‌شود، گویای چگونگی تلاوت معنامحور است. در این برنامه هم آموزش و هم مسابقه در نظر گرفته شده است. یعنی هم مسابقه است و هم کارگاه عملی دارد و نمونه‌هایی برای شما پخش می‌‌شود. بر همین اساس مخاطبان می‌توانند با ارسال فرازهای کوتاه حداکثر تا سه تلاوت را ارسال کنند تا مورد تحلیل قرار گیرند.

درخواست من این است که فقط قطعات خوب را انتخاب کنید و هرچه دم دست بود نفرستید. احتمال می‌دهم چند هزار قطعه ارسال شود و ان‌شاالله بهترین‌ها را انتخاب خواهیم کرد.»

انتهای پیام
captcha