درخواست ده‌ها سازمان آمریکایی برای قطع همکاری با ارتش رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4007631
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

درخواست ده‌ها سازمان آمریکایی برای قطع همکاری با ارتش رژیم صهیونیستی

ده‌ها سازمان آمریکایی از شرکت‌های گوگل و آمازون خواستند یکی از قراردادهای خود با ارتش رژیم صهیونیستی را لغو کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سن فرانسیسکو اگزماینر، بیش از ۴۰ نهاد آمریکایی از دو شرکت آمازون و گوگل درخواست کردند از قرارداد با ارتش رژیم صهیونیستی جهت ارائه خدمات رایانش ابری خودداری کند.

این نهادها اعلام کردند که در کنار کارکنان دوشرکت مذکور که از کارفرمایان خود خواسته بودند از امکان‌دهی سرکوب فلسطینیان توسط رژیم اسرائیل خودداری کنند، می‌ایستند.

نهادهای مذکور با تأکید برلزوم استفاده از فناوری به منظور پیوند دادن مردم و نه فراهم کردن امکان تبعیض و پاکسازی نژادی، عنوان کردند که دو شرکت آمازون و گوگل، کنترل فلسطینی‌ها و وادار نمودن آنها به ترک سرزمینشان را برای رژیم صهیونیستی آسان می‌کنند.

دو هفته قبل نیز صدها نفر از کارکنان این دو شرکت خواستار لغو این قرار داد شده بودند. بر اساس نامه سرگشاده این افراد که در روزنامه گاردین چاپ شده، تاکیده شده است که رژیم صهیونیستی یک نظام نژادپرست بوده و فلسطینیان را بی دلیل به قتل می‌رساند و لذا همکاری با دولت و ارتش این رژیم باید متوقف شود.

طرح نیمبوس با هدف ارائه خدمات رایانش ابری به صهیونیست‌ها اجرا می‌شود تا ارتش این رژیم سرورهای محلی کلود خود را برای ذخیره‌سازی داده‌های مختلف و جاسوسی از فلسطینیان راه اندازی کند.

نویسندگان در بخشی از این نامه نوشته‌اند: کارفرمایان ما قراردادی را با عنوان طرح نیمبوس امضا کرده‌اند تا فناوری خطرناکی را به ارتش و دولت رژیم صهیونیستی بفروشند. فناوری که قرارداد آن امضا شده، آوارگی و تبعیض نظام‌مند ارتش و دولت را بر علیه فلسطینیان به شکلی بی‌رحمانه تر و مرگبارتر ممکن می‌کند.

اجرای این طرح مستلزم سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری است و امضاءکنندگان این نامه که خود را داری سوابق متنوع توصیف کرده‌اند، افزوده‌اند: فناوری که ما ایجاد می‌کنیم باید در خدمت ارتقای مردم در همه جا باشد. ما به عنوان کارکنان این شرکت‌ها از نظر اخلاقی موظف هستیم علیه نقض این ارزش‌های اساسی صحبت کنیم.

انتهای پیام
captcha