قصدی برای به رسمیت شناختن طالبان توسط ایران وجود ندارد
کد خبر: 4007549
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
نماینده خرم‌آباد در مجلس:

قصدی برای به رسمیت شناختن طالبان توسط ایران وجود ندارد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن از قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح هراس دارد، افزود: قصدی برای به رسمیت شناختن طالبان توسط ایران وجود ندارد.

ترس دشمن از قدرت بازدارندگی نیروهای مسلحبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم‌آباد و دوره‌چگنی در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه، یکم آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با دستان توانمند دانشمندان صنعت دفاعی در حوزه آفند و پدافند به مرحله‌ای رسیدیم که غرب و شرق به قدرت بازدارندگی کشور اعتراف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی دفاعی کشور قله‌های بلند پیشرفت را طی کرده و آماده پاسخ‌گویی به هر تهدیدی هستیم، افزود: وقتی سربازان آمریکا و انگلیس را اسیر و پیشرفته‌ترین هواپیمای جاسوسی آنان را نابود می‌کنیم یعنی در اوج اقتدار هستیم.

محمودوند با اشاره به اینکه هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند و همه باید مشکلات داخلی را حل کنیم، خاطرنشان کرد: ایران ارتباطی با طالبان ندارد و مانند آنچه کشورهای دنیا بر اساس سیاست‌گذاری‌‌ها موضع می‌گیرند ایران نیز در این حد ارتباط دارد کمااینکه در حال حاضر قصدی برای به رسمیت شناختن طالبان وجود ندارد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی شوتی‌ها را نتیجه فقر و بیکاری لرستان دانست و با اشاره به اینکه جوانان از فقر و فلاکت به این شغل روی می‌آورند، اظهار کرد: با توجه به عضویت ما در کمیسیون تلفیق علاوه بر ثبت طرح‌های نمایندگان استان، شاهد رشد چشمگیر بودجه استان لرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص موضع‌گیری درباره استاندار بحث شخص نیست بحث ویژه بودن استاندار است، افزود: برخی افراد مانند غضنفری وزیر بود و می‌توانست استاندار ویژه شود.

محمودوند با اشاره به اینکه دولت قول استاندار ویژه داد که بابد به قولش عمل می‌کرد ولی استانداری ویژه نداد، اظهار کرد: در حال حاضر همه باید مرد و مردانه کمک کنیم ما نه زیاده‌‌‌خواه هستیم و نه غیراصولی مطلبی را مطرح کردیم بلکه باید جلوی ضرر کمرشکن ادوار گذشته را گرفت.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از قالیباف و محسن رضایی می‌خواهیم استانداری لرستان را حمایت کند، افزود: در صورت عدم توجه وزیر کشور به انتظارات قانونی و اصولی نمایندگان، محکم تذکر گرفته و مورد سوال قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای کمک به کتابخوانی فروگذار نخواهیم کرد، گفت: امروز فضای مجازی نیز فرصتی برای کتابخوانی است و اگر رسانه‌ها طرحی برای ارتقای سطح مطالعه دارند مطرح کنند چراکه دست ما در بودجه باز است و می‌توانیم در این امر اثرگذار باشیم.

محمودوند با اشاره به اینکه قول پتروشیمی و پالایشگاه دادیم و بعد از آن که وزیر وقت نفت مجوز خوراک را صادر کرد آن را رسانه‌ای کردیم، اظهار کرد: تاکنون با ۱۰ سرمایه‌گذار صحبت کردیم و در این راستا جلساتی با مهندس ربانی از مسئولان ملی حوزه پالایشگاه، سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس و ذوالنور برگزار شده و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار به‌طور جدی ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha