نقش فضای مجازی در شعله‌ور کردن اختلاف‌ها/ بانوان هوشیار باشند
کد خبر: 4007471
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
خزعلی بیان کرد:

نقش فضای مجازی در شعله‌ور کردن اختلاف‌ها/ بانوان هوشیار باشند

معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نسبت به نقش فضای مجازی در شعله‌ور کردن اختلاف‌ها هشدار داد و گفت: مادران و زنان با هوشیاری می‌توانند مسئله وحدت و تقریب را در خانواده دنبال کنند.

نقش فضای مجازی در شعله‌ور کردن اختلاف‌ها/ زنان هشیار باشند

به گزارش خبرنگار ایکنا، در نشست نقش بانوان تقریبی در تکوین تمدن اسلامی که به صورت مجازی جمعی از بانوان 9  استان کشور نیز در آن حضور داشتند، لاله افتخاری، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به اینکه امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که دشمنان زیادی در جنگ نرم، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و ... داریم، گفت: قرآن تکلیف را روشن کرده و خداوند در قرآن خطاب به رسول خود فرموده است، ای رسول خدا در مقابل همه خدعه‌ها، خداوند تو را کفایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هفته وحدت بهترین زمان برای تالیف قلوب مسلمانان است، گفت: پیامبران برای هدایت بشر نازل شده‌اند و زنان در طول تاریخ نقش مهمی در ساخت جامعه داشته‌اند. بانوان ایران نیز نقش مهمی در پیروزی و تداوم انقلاب داشتند که رمز این موفقیت همبستگی بین بانوان و آقایان و بانوان با هم در همراهی انقلاب بوده است و این نشان می‌دهد اگر اختلاف‌ها را کنار بگذاریم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

افتخاری تاکید کرد: باید برای تمدن نوین اسلامی بسترسازی کنیم که حضور وحدت آفرین بانوان می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد تا بتوانیم الگویی قابل تبعیت حول محور وحدت داشته باشیم.

در ادامه نصیری، نماینده اهل سنت از استان هرمزگان، فقر، بی‌‌کاری و داشتن شغل‌های کاذب بعد از تحصیل زنان را از مشکلات زنان این استان برشمرد. صدیقی، نماینده اهل سنت استان فارس نیز با اشاره به نگاه و پذیرش قرآن بر تکثر عقاید، گفت: اسلام فراتر از آن است که یک زبان، پوشش و دیدگاه را دربر بگیرد.

وی خواستار کمک معاون امور زنان ریاست جمهوری برای ساخت و تکمیل ورزشگاه، پارک، مراکز مشاوره در امر ازدواج و حوزه علمیه بانوان در این استان شد.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان دیگر سخنران این مراسم بود. وی ایران را نمونه و الگویی از ارائه وحدت و زیبایی همراهی مذاهب مختلف دانست و گفت: سایر کشورهای اسلامی می‌توانند از این انسجام الگو بگیرند تا در مسیر تمدن اسلامی گام برداریم.

اصلانی هشداد داد: باید مراقب دیدگاه‌های رئالیستی که نگاهشان ایجاد تفرقه است باشیم. این دیدگاه در کشور ما جایگاهی ندارد. دیدگاه‌های ایده‌آلیستی نیز در تلاش برای القای حس نابرابری و تبعیض بین اقوام می‌تواند حس تفرقه را ایجاد کند که باید مراقب باشیم.

وی تصریح کرد: هیچ‌گاه نظام اسلامی درصدد ایجاد نابرابری و تبعیض بین اقوام  نبوده است. 

اصلانی با مطرح کردن این پرسش که الگوی وحدتی ما برای جهان تشنه وحدت چیست، گفت: امروز زنان ایران با ارائه الگوی زن مسلمان می‌توانند الگوی وحدت را معرفی کنند. اگر الگوی زن نه شرقی نه غربی مد نظر مقام مقام رهبری را محقق کنیم، رسالتمان در این زمینه را محقق کرده‌ایم. باید خلاءهای زن نه شرقی نه غربی را بررسی و پر کنیم.

در ادامه نشست، واسطی‌پور، عضو هیئت امنای اتحادیه زنان مسلمان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه تقریب در ایران صورت می‌گیرد، اما این اقدامات به درستی به خارج از کشور منتقل نمی‌شود، گفت: یکی از مشکلات ترجمه اقدامات صورت گرفته است. تمام قوانین و فعالیت‌ها در ایران باید به زبان عربی ترجمه شود تا وقتی دوستان ما می‌خواهند در خارج از کشور از ایران دفاع کنند، منبع داشته باشند.

وی به فعالیت مدارس انگلیسی زبان در تهران اشاره کرد و گفت: مسئله ترجمه به زبان عربی نیز بسیار مهم است و باید مدارس عربی زبان نیز ایجاد شود. همچنین پیشنهاد می‌کنم از اتحادیه زنان مسلمان به عنوان بازوی حمایتی نهادهای دولتی و مؤسسات استفاده شود. ظرفیت خوبی برای برگزاری اردوهای تقریبی وجود دارد، اما امکاناتی برای تحقق آن نیست.

ژیلا میرمراد زهی، رئیس شورای اسلامی شهر سراوان نیز به عنوان نماینده اهل سنت که به صورت آنلاین در نشست حضور داشت، گفت: حضور زنان در جامعه بلوچستان با تحصیل و ایستادگی در تلاش است تمام نگاه‌های در خصوص زنان را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: نگاه دولتمردان به حضور زنان در جامعه نباید ویترینی و تزئینی باشد و اشتغال زنان از مهم‌ترین اولویت‌های هر دولتی باید باشد، چرا که جامعه در گرو آن در مسیر توسعه گام می‌گذارد.

خانم ریگی از کشور برونئی نیز خواستار تدوین و ارائه برنامه منسجم و اراده عملی برای تحقق تقریب بین مسلمانان در اجلاس‌های تقریب مذاهب شد و یوسفی از استان خراسان رضوی، مشکلات مربوط به ازدواج دختران کوچک 11 تا 15 سال و طلاق این دختران کم سن، اعتیاد زنان، مردان و کودکان، ازدواج‌های اجباری دختران با مردان مسن، چند همسری و ترس از طلاق که موجب می‌شود بانوان به دنبال دریافت حقوق خود نباشند و ... را از جمله مشکلات بانوان این استان برشمرد.

انتهای پیام
captcha