انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از اقدام تازه ضدفلسطینی اسرائیل
کد خبر: 4007315
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا از اقدام تازه ضدفلسطینی اسرائیل

اقدام رژیم صهیونیستی در تروریستی خواندن چند نهاد حقوق بشری فلسطینی با انتقاد نمایندگان کنگره آمریکا روبه‌رو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از موندوویس، ایلهان عمر، نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا اقدام اسرائیل در قرار دادن نام مؤسسات غیردولتی فلسطین در فهرست گروه‌های تروریستی، را با هدف فرار از بازخواست از نقض حقوق بشر و توهین به کسانی دانست که خواهان صلح هستند.

ایلهان عمر افزود: آمریکا و جامعه جهانی باید در برابر این اقدام وقیحانه، عواقب فوری را در نظر بگیرند.

«بتی مک کالم» (Betty McCollum)، دیگر نماینده دموکرات کنگره هم با انتقاد از این تصمیم، با صدور بیانیه‌ای، تصمیم رژیم صهیونیستی را در قرار دادن نام شش مؤسسه مدنی فلسطینی در فهرست گروه‌های تروریستی محکوم کرد.

این عضو کنگره افزود: هدف از این اقدام، ساکت کردن صدای حامیان حقوق فلسطینی‌هاست. این اقدام بر خلاف دموکراسی و بر خلاف ارزش‌هایی است که از متحد آمریکا انتظار می‌رود.

«آندره کارسون» نماینده ایالت ایندیانا در کنگره آمریکا نیز با محکوم کردن تصمیم روز گذشته رژیم صهیونیستی که شش گروه مدنی فلسطینی را «سازمان تروریستی» معرفی کرد، آن را تصمیم اشتباه خواند که به افراد زیادی آسیب خواهد رساند.

کارسون در پیام توئیتری خود نوشت: من به شدت با تصمیم کلی اسرائیل مبنی بر تعطیلی شش سازمان برجسته فلسطینی حقوق بشری که کارهای بشردوستانه مهم در منطقه انجام می‌دهند، مخالفم.

روز جمعه با دستور «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ۶ سازمان غیردولتی فلسطینی به اتهام همکاری با «جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین»، سازمان تروریستی اعلام شدند.

روزنامه عبری جروزالم پست در وب‌سایت خود اعلام کرد که این تصمیم از سوی وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی و با دستور بنی گانتس گرفته شده است.

طبق اعلام این وب‌سایت این ۶ سازمان شامل: «الضمیر لرعایه الاسیر و حقوق الانسان»، «الحرکه العالمیه للدفاع عن الاطفال-فلسطین»، «الحق»، «اتحاد لجان العمل الزراعی»، «اتحاد لجان المراه العربیه» و «مرکز بیسان للبحوث والانماء» هستند.

جروزالم پست همچنین ادعا کرد که این سازمان‌ها بر اساس حکم صادر شده در گروه بازوی سازمان تروریستی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، طبقه‌بندی می‌شوند.

در پی این حکم، مقامات فلسطینی این اقدام صهیونیست‌ها را محکم کردند. وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای این تصمیم صهیونیست‌ها را حمله‌ای دیوانه‌وار از سوی مقامات رژیم اشغالگر علیه نهاد‌های مدنی و حقوقی فلسطینی توصیف و ادعای تروریستی بودن این سازمان‌ها را به طور قاطع رد کرد.

انتهای پیام
captcha