هلاکت رهبر گروه وابسته به داعش در نیجریه
کد خبر: 4007155
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

هلاکت رهبر گروه وابسته به داعش در نیجریه

یک مقام ارشد امنیتی نیجریه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور رهبر جدید یک گروه افراطی وابسته به داعش را که مسئول قتل صدها نفر در نیجریه و کشورهای همسایه بوده است، به هلاکت رسانده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از US News، باباگانا مونگونو(Babagana Monguno)؛ مشاور امنیت ملی نیجریه  گفت که ملام باکو(Malam Bako) که اخیراً جانشین ابومصعب البرناوی رهبر داعش در غرب آفریقا (ISWAP) شده بود، کشته شده است.

مرگ باکو هنوز به طور مستقل تأیید نشده و هنوز واکنشی به این خبر نشان داده نشده است، اما کشته شدن وی ضربه سنگین دیگری به شاخه داعش در غرب آفریقا خواهد بود.

ملام باکو در ماه آگوست به عنوان عضو مجمع مشورتی شاخه داعش در غرب آفریقا منصوب شد، زیرا شبه نظامیان این گروه پس از مرگ ابوبکر شیکاو(Abubakar Shekau)، رهبر گروه افراطی بوکوحرام که رقیب داعش در غرب آفریقاست، موقعیت خود را در اطراف دریاچه چاد تحکیم کردند.

ارتش نیجریه به تازگی اعلام کرده که حدود شش هزار شبه نظامی پس از مرگ شکائو در ژوئن سال جاری تسلیم شده‌اند.

کارشناسان امنیتی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که اکثر کسانی که تسلیم شدند مجبور به پیوستن به بوکوحرام تحت فرماندهی شیکاو شده یا نمی‌خواستند با شاخه داعش در غرب آفریقا، که از زمان تجزیه گروه‌ها در سال 2016 رقیب بوکوحرام بود، همکاری کنند.

برخلاف بوکوحرام که اغلب به غیرنظامیان حمله می‌کنند، داعش در غرب آفریقا ارتش نیجریه و کسانی را که به سربازان کمک می‌کنند، هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha