هفته وحدت فرصتی برای نزدیک کردن اخلاق به سیره نبوی است
کد خبر: 4007110
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

هفته وحدت فرصتی برای نزدیک کردن اخلاق به سیره نبوی است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه معارف اهل‌ بیت(ع) کهنه‌شدنی نیست، گفت: هفته وحدت فرصتی برای عمل به سیره نبوی است.

هفته وحدت فرصتی برای نزدیک کردن اخلاق به سیره نبوی استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، 30 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد با دعوت نمازگزاران به تقوا و پرهیز از اجتناب از معصیت، اظهار کرد: راه رسیدن به منزلت تقوا الگو قرار دادن سیره نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به تقوا پیروی از خلق بزرگوارانه پیامبر اسلام(ص) است، افزود: پیامبر اکرم(ص) به واسطه خلق بزرگوارانه در مدت ۲۳ سال نبوت دل‌های گمراهان را به‌سوی مکتب کشاند.

شاهرخی با تأکید بر اینکه یکی از غفلت‌های بشریت این است که از الگوی نبی مکرم اسلام فاصله گرفته است، اظهار کرد: ما مسلمانان در گفتار و عمل نسبت به توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) کوتاهی می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان یکی از ویژگی‌های نبی مکرم اسلام را اخلاق بزرگوارانه آن حضرت دانست و با اشاره به اینکه دوری از تکبر و خودبینی از ویژگی‌‌های دیگر نبی مکرم اسلام است، گفت: انسان دارای خُلق بزرگوارانه در همه فضیلت‌ها پیشرو است و بیش از دیگران بندگی خدا را به جای می‌آورد.

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه آمار بالای زدوخوردها، قتل و درگیری‌ها نشان از فاصله گرفتن از سبک زندگی نبی مکرم اسلام است، افزود: هفته وحدت فرصتی برای بازنگری در رفتارها و نزدیک کردن اخلاق و عمل به سیره نبوی است،

وی افزود: امام صادق(ص) زمینه‌ساز یک انقلاب علمی بود و نشان داد که می‌شود با وجود حاکمیت اختناق یک جریان فرهنگی، دینی تأثیرگدار را پایه‌‌گذاری کرد، بیشترین احادیث شیعه را در آن فضای مسموم بیان و چهار هزار شاگرد تربیت کرد.

شاهرخی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه با تکیه بر آموزه‌های امام صادق(ص) پاسخ‌گوی تمام سؤالات جدید هستند، افزود: آموزه‌های امام صادق(ع) کهنه شدنی نیست و راه سعادت انسان تمسک به آموزه‌های اهل‌ بیت(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادآور شد: فراگیر شدن کرونا، آسیب‌های اجتماعی و از دست دادن عزیزان را به همراه دارد، و در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 نفر از مردم لرستان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

امام‌جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به اینکه در ۱۵ ربیع‌الاول بنای اولین مسجد در مدینه توسط پیامبر اکرم(ص) افتتاح و ۱۶ ربیع‌الاول اولین نماز جمعه توسط آن حضرت منعقد شد، گفت: باید بیش از گذشته به مسجد و نماز جمعه اهمیت داد کمااینکه برنامه‌های مساجد باید حول امام جماعت باشد و حضور هئیت امنا، خادمان و پایگاه‌های بسیج، کارکرد مسجد را بالا می‌برد.

وی با اشاره به مناسبت‌های تاریخی هفته جاری به اعتراض امام به کاپیتولاسیون در چهارم آبان سال ۱۳۴۳، امضای قرارداد گلستان در سوم آبان ۱۹۲ و شهادت سیدمصطفی خمینی در یکم آبان ۱۳۵۶ اشاره و اظهار کرد: کاپیتولاسیون یعنی ایران حق محاکمه آمریکایی‌ها را ندارد که امام در چهارم آبان ۱۳۴۳ این لایحه را مورد انتقاد شدید قرار دادند که نهایت موجب تبعید ایشان به ترکیه شد.

شاهرخی به نشست فصلی ائمه جمعه استان با حضور استاندار لرستان در روز گذشته اشاره کرد و گفت: مقرر شد استاندار لرستان نیازهای مطرح شده توسط ائمه جمعه را در سفر به شهرستان‌ها مدنظر قرار دهد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه جوانان انقلابی نخواهند گذاشت روابط بر ضوابط حاکم شود و باید کسانی سر کار بیایند که بتوانند مشکلات را حل کنند، یادآور شد: اهل قلم و خبرگزاری‌ها آسیب‌های شیوه‌های غلط حکمرانی، حاکم بودن روابط و تبعیض را به‌دور از پرخاش‌گری بیان کرده و مزایای برچیده شدن تبعیض را بگویند.

انتهای پیام
captcha