جامعة‌المصطفی ناظر به نیاز‌های سرزمینی رشته درسی راه‌اندازی می‌کند
کد خبر: 4006865
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
حجت‌الاسلام علی عباسی:

جامعة‌المصطفی ناظر به نیاز‌های سرزمینی رشته درسی راه‌اندازی می‌کند

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه از راه‌اندازی رشته‌های جدید علمی و آموزشی ناظر به نیاز‌های سرزمینی کشور‌ها و حوزه‌های بومی نمایندگی‌های المصطفی در خارج از کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس‌جامعةالمصطفی العالمیه، امروز در دیدار رئیس و معاونین دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای کادر درمان کشور در دوران کرونا، اظهار کرد: المصطفی را می‌توان بخش بین‌المللی حوزه‌های علمیه برشمرد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با اشتیاق روزافزون غیرایرانیان شکل گرفته است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه به فرایند‌های توسعه جامعةالمصطفی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: این نهاد علمی و آموزشی بین‌المللی از تلفیق دو مجموعه مرکز جهانی‌ علوم اسلامی و سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور ایجاد شده و رشته‌ها و مدارک علمی این مرکز مورد تأیید وزارت علوم است.

وی اهمیت اعتبار مدارک علمی جامعةالمصطفی در گستره جهانی را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس طرح تحول آموزشی، با توسعه رشته‌ها برآنیم تا چهارصد رشته/ مقطع را در حوزه‌های دانشی «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان و فرهنگ‌شناسی» با همه گرایش‌ها و زیرشاخه‌های متعدد به‌عنوان برجسته‌ترین حوزه‌های دانشی جامعةالمصطفی اجرایی کنیم.

رئیس جامعةالمصطفی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه زبان و ادبیات فارسی را از دیگر فعالیت‌های منحصر به‌فرد المصطفی توصیف کرد و گفت: دانش‌پژوهان پس از گذراندن دوره‌های فشرده زبانی، وارد رشته‌های تخصصی حوزه‌های دانشی المصطفی می‌شوند و در سایه‌سار فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی چند صد هزار نفر از غیرایرانیان با زبان و ادبیات فارسی آشنا شده‌اند.

حجت‌الاسلام عباسی بر اهمیت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مهارت‌آموزی و توانمندسازی‌های تخصصی اشاره و تصریح کرد: جامعةالمصطفی در قالب مؤسسه بیان به عنوان مجموعه ارائه‌دهنده دانش‌های مهارتی، بسته‌های آموزشی متعددی برای توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های تخصصی دانش‌پژوهان راه‌اندازی کرده است.

رئیس جامعةالمصطفی، با بیان اینکه برخی از دانش‌پژوهان المصطفی با تحصیلات دانشگاهی به‌ویژه علوم پزشکی وارد جامعةالمصطفی شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان با همکاری مجموعه‌های علمی کشور، آموزش‌های کوتاه‌مدت متعددی با هدف ارتقای حوزه‌های مهارتی دانش‌پژوهان ارائه کرد.

وی حوزه «سلامت، بهداشت و درمان»، «مباحث هنری»، «رسانه‌ای» و «مدیریت فرهنگی» را از مهارت‌های مورد توجه جامعةالمصطفی دانست و تصریح کرد: این مهارت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز حضور فعال طلاب و فضلای المصطفی در حوزه خدمت‌رسانی به هموطنانشان باشد.

پذیرش فرزندان و خانواده طلاب‌المصطفی در رشته‌های علوم پزشکی

در ادامه این نشست، ابوالفضل مظفری، رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم با تقدیر از فعالیت‌های فاخر جامعةالمصطفی، فعالیت دانشی جامعةالمصطفی را در عرصه بین‌الملل بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در حوزه‌های دانش‌افزایی و تحصیلات تکمیلی، اذعان کرد: حضور دانشجویان در فضا‌های فرهنگی، عنصر مهمی در ارتقای بُعد خدمت‌رسانی آنان به هموطنان است.

وی خدمت‌رسانی جهادگران حوزه سلامت و ارائه خدمات بهداشتی متخصصان را از دیگر فعالیت‌های مشترک جامعةالمصطفی و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم دانست و یادآور شد: پذیرش و جذب فرزندان و خانواده طلاب جامعةالمصطفی در رشته‌های علوم پزشکی می‌تواند تأثیرات فراوانی در حوزه خدمت‌رسانی بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha