کیفیت مؤسسات قرآنی مهم‌تر از کمیت است
کد خبر: 4006413
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۵

کیفیت مؤسسات قرآنی مهم‌تر از کمیت است

مدیرمسئول مؤسسه قرآن «معراج نور» دورود با تأکید بر اینکه کیفیت مؤسسات قرآنی مهم‌تر از کمیت است، گفت: انتظار ما از متولیان قرآنی لرستان این است که به اوضاع مؤسسات قرآنی رسیدگی شود و فقط به دنبال افزایش کمی آنها نباشند.

مدیرمسئول مؤسسه قرآن معراج نور دورودنرگس جودکی، مدیرمسئول مؤسسه قرآن «معراج نور» دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با مشکلات مؤسسات قرآن، اظهار کرد: ما قرآنیان تاکنون از دولت‌های مختلف مطالبات بسیاری داشته‌ایم اما اولین مطالبه‌ ما این است که به اوضاع مؤسسات قرآنی رسیدگی شده و به آنها سر و سامانی دهند و فقط به دنبال افزایش کمی آنها نباشند.

وی ادامه داد: حوزه قرآن و عترت متولیان زیادی مانند وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و... دارد که هرکدام به نحوی به انجام کارهای موازی مشغول هستند و متولی واحدی برای امور قرآنی وجود ندارد و این مورد دغدغه بسیاری از فعالان قرآنی است.

جودکی با اشاره به اینکه هر ساله بودجه‌هایی برای امورات قرآنی در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه این بودجه‌ها بسیار کم و به ندرت تخصیص داده می‌شوند که می‌تواند یکی از دلایل مشکلات فراوان حوزه قرآن و عترت در کشور باشد.

مدیرمسئول مؤسسه قرآن «معراج نور» در رابطه با وضعیت فعلی مؤسسات قرآنی، عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر وضعیت اصلاً خوب نیست، یکی ‌از علت‌های مهم آن نیز شیوع بیماری کروناست، در حال حاضر کارها مجازی پیش می‌روند و از این نظر به پای فعالیت حضوری نمی‌رسند و ما امیدواریم این مشکل رفع شود تا بتوان فعالیت‌ها را بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فعالیت‌های قرآنی به دست دولت باشد، شکست می‌خورد، بیان کرد: انتظاری که مؤسسات و نهادهای مردمی از دولت دارند این است که حمایت‌ مالی نهادهای مختلف به موقع باشد، ما انتظار داریم که امور قرآنی زیرمجموعه دولت قرار گیرد چراکه اگر این اتفاق بیفتد، تا حدودی مشکلات مؤسسات قرآن حل می‎شود.

جودکی ادامه داد: دولت به نهادهای مختلف مانند حوزه‌های علمیه و بهزیستی کمک‌ می‌کند، ما هم به همین کمک نیاز داریم وگرنه در امور اجرایی انتظاری از دولت نداریم، مربی قرآن شاید یک ماه بتواند رایگان کار کند، اما ماه دوم را نمی‌تواند چون معیشت خانواده او هم باید تأمین شود.

مدیرمسئول مؤسسه قرآن «معراج نور» در پایان تصریح کرد: انتظار داریم در کارهای زیرساخت مثلاً تهیه امکانات و تجهیزات بیشتر کمک شود و مؤسسات به تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مثل لپ‌تاپ نیاز دارند و سامانه‌های آموزشی با قدرت برای مؤسسات طراحی و استفاده شود، البته ما چنین سامانه‌ای در قالب اتحادیه مؤسسات مردمی قرآن و عترت استان لرستان تحت عنوان «مساق» داریم که می‌تواند به کل کشور تعمیم داده شود.

انتهای پیام
captcha