قهرمانی که مدال جهانی داد و نشان جوانمردی گرفت
کد خبر: 4005806
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
یادداشت روز

قهرمانی که مدال جهانی داد و نشان جوانمردی گرفت

محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر جوان و قهرمان جهان، مدال طلای خود را به شهیدی گمنام هدیه کرد و با این کار نشان داد که راه شهدا را اینگونه باید پاس داشت و ادامه داد.

قهرمانی مدال خود را به پهلوانی گمنام اهدا کردمحمدرضا گرایی، نامی که اگر تا روزهای پیش در موتور‌های جست‌وجو، دنبال می‌شد فقط صفحات ورزشی بالا می‌آمد، با کاری که دیروز انجام داد دیگر از امروز با صفحات دفاع مقدس نیز پیوند خورده است.

گرایی، کشتی‌گیر جوانی که طلای جهانی‌ای را‌ به دست آورد که آرزوی هر ورزشکاری در دنیا است. با این همه، دیروز او مدال خود را به شهیدی گمنام هدیه کرد. گرایی در صحبت‌های خود گفت که شهیدان جان خود را دادند تا پرچم کشور بالا باشد و ما کشتی‌گیرها هم با کشتی گرفتن خود تلاش می‌کنیم پرچم ایران بالا باشد؛ نهایت ممکن است ما آسیب‌های جزئی هم ببینیم اما آنها با جان خود معامله کردند.

صحبت‌هایی که نشان از آن دارد روحیه‌ی فرهنگ و ایثار در میان ورزشکاران زنده است. قهرمانی که بر مزار پهلوانی گمنام، بعد از سی‌و‌دو سال مدال آویخت. با کاری که انجام داد او هم جزو پهلوانان قرار گرفت. قطعاً شهدا پهلوانانِ مدال‌دار عرصه دفاع از کشور هستند اما کارهای از این دست بیان‌کننده آن است که شهدا چراغ راهی بی‌فروغند و می‌توان در همه زمینه‌ها از آنها الگو گرفت.

گرایی و گرایی‌ها سر ارادت به آستانه شهدا خم می‌کنند تا بگویند اگر روزی برای دفاع از وطن حضور در جبهه‌های جنگ وظیفه بود؛ امروز افتخارآفرینی برای ایران و سربلندی کشور یعنی دفاع از وطن که وظیفه‌ی همگان است. راه شهدا را اینگونه باید پاس داشت و ادامه داد.

سجاد محمدیان

انتهای پیام
captcha