حمله به مسجدی در میشیگان
کد خبر: 4004793
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

حمله به مسجدی در میشیگان

روز گذشته مسجدی در ایالت میشیگان آمریکا مورد حمله قرار گرفت. این اتفاق باعث نگرانی و نارضایتی مسلمان این ایالت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، روز گذشته پس از نماز مغرب، افراد ناشناسی با حمله به مسجدی در منطقه روچستر هیلز دیترویت، در ایالت میشیگان، در و شیشه‌های پنجره آن را شکستند. این حمله در حالی صورت گرفت که کودکان در داخل محوطه مسجد بازی می‌کردند. دوربین‌های نظارتی این حمله را ثبت کرده‌اند. این خشونت باعث ایجاد نگرانی برای متولیان مسجد و خانواده‌های مسلمانی شده است که در این منطقه زندگی می‌کنند و از مسجد استفاده می‌کنند.

محمد احمد، از خادمان مسجد در مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی گفته است که این واقعه یک حادثه وحشتناک بود، چرا که هنگام وقوع آن زنان و کودکان در محوطه مسجد حضور داشتند. وی افزوده است که به طور کلی، ما در این منطقه احساس امنیت می‌کنیم، اما این حادثه همه را تکان داد، به ویژه بچه‌هایی که تصمیم گرفته‌اند دیگر به مسجد نیایند. این منبع خاطرنشان کرد که تحقیقات پلیس به منظور کشف این موضوع که این حمله یک حادثه منفرد بوده یا بخشی از یک طرح بزرگ‌تر بوده است، همچنان ادامه دارد.

 متولیان این مسجد تصریح کرده‌اند که آن‌ها پس از اینکه مسجدشان در منطقه دیترویت آتش زده شد و یک نفر در سال 1980 کشته شد، سرانجام در سال 2008 به منطقه روچستر هیلز نقل مکان کردند که آن‌ را امن‌تر می‌دانستند. آن‌ها همچنین افزوده‌اند که از سال 2008 تا حمله اخیر به جز چند بدرفتاری لفظی شاهد هیچ حمله‌ای به خود نبوده‌اند.

یادآور می‌شود، سپتامبر گذشته در همین ایالت یک مرکز اسلامی در گرانت بلانک مورد حمله قرار گرفت و سال گذشته نیز حمله دیگری مسجدی در وارن را هدف قرار داد.

انتهای پیام
captcha