هشتاد و چهارمین شماره دوماهنامه «خُلُق» روانه بازار نشر شد
کد خبر: 4004693
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

هشتاد و چهارمین شماره دوماهنامه «خُلُق» روانه بازار نشر شد

هشتاد و چهارمین شماره دوماهنامه تربیتی اخلاقی «خُلُق» به صاحب‌امتیازی موسسه فرهنگی دارالهدی و مدیرمسئولی عبدالعلی حجتیان‌زاده منتشر شد.

به گزارش ایکنا، هشتاد و چهارمین شماره دوماهنامه تربیتی اخلاقی «خُلُق» به صاحب‌امتیازی موسسه فرهنگی دارالهدی و مدیرمسئولی عبدالعلی حجتیان‌زاده منتشر شد.

مهم‌ترین عناوین این شماره بدین قرار است: «نمک‌شناسی؛ بررسی شیوه شکر نعمت صاحب الزمان»، «راشد امت؛ بررسی زندگی‌نامه و ابعاد شخصیتی رشید هجری»، «حال خوب شاکر؛ تاثیرات شکرگذاری در روح و روان»، «ریشه و میوه ناسپاسی؛ بررسی اوصاف، آثار و علل ناشکری»، «رب شکور؛ مروری به رحمت شاکرانه و شکورانه خداوند در حق بندگان»، «چرا اخلاق؛ بررسی ضرورت علم اخلاق از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی».

در چکیده مقاله «کتاب شکر؛ بررسی ارکان شکرگزاری در قرآن کریم» که توسط رضا شاه‌منصوری به رشته تحریر درآمده است، می‌خوانیم: «شکر نعمت‌های ظاهری و باطنی خداوند متعال یکی از وظایف ضروری برای حرکت در مسیر بندگی است. شکرگزاری واقعی دارای ارکانی است که با نبود آنها شکر حقیقی تحقق نمی‌یابد. در این مقاله به برخی از ارکان شکرگزاری در قرآن کریم می‌پردازیم».

همچنین در چکیده مقاله «گنج‌های پنهان؛ بررسی برخی نعمت‌ها مورد غفلت در جامعه» می‌خوانیم: «پهنه عالم وجود، صحنه نمایش موهبت‌های الاهی است، اما با وجود فراوانی نعمت‌ها و تأکید و ترغیب آموزه‌های دین بر شکرگزاری، ناسپاسی در حرف و عمل آدمی موج می‌زند. از دلایل مهم ناسپاسی، فقدان شناخت و نیز بی‌توجهی به نعمت و نعمت‌دهنده است. در این مقاله با استمداد از آیات و روایات، به موضوع غفلت از نعمت‌ها و بررسی برخی از مصادیق نعمت‌های مشمول غفلت پرداخته خواهد شد».

یادآور می‌شود، هشتاد و چهارمین شماره دوماهنامه «خلق» در هفتاد و دو صفحه با قیمت بیست و پنج تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام
captcha