برپایی نمایشگاه عکس «شاهدان همیشه زنده» در خرم‌آباد
کد خبر: 4000697
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

برپایی نمایشگاه عکس «شاهدان همیشه زنده» در خرم‌آباد

به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکسی با عنوان «شاهدان همیشه زنده» در خرم‌آباد برپا شد.

برپایی نمایشگاه عکس «شاهدان همیشه زنده» در خرم‌آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، نمایشگاه عکس «شاهدان همیشه زنده» که به همت معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل نگارخانه شهید هژبر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم‌آباد برپا شده است، در برگیرنده ۵۵ عکس از محمدرضا شماعی، روزنامه‌نگار لرستانی با موضوع دفاع مقدس است.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکشنبه، چهارم مهر در آیین گشایش این نمایشگاه، در سخنانی با بیان اینکه دفاع مقدس، نهال نوپای انقلاب اسلامی را به درختی تناور مبدل ساخت که ریشه در جان ملت ایران و مردم سایر ملت‌های اسلامی دارد، به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم والا اشاره کرد و گفت: هنر تأثیرگذارترین رسانه برای ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه پایبندی به فرهنگ ایثار و شهادت ضامن پویایی انقلاب اسلامی است و در این میان هنرمندان و اصحاب فرهنگ باید خود را باافتخار مروج این فرهنگ غنی بدانند، اضافه کرد: در طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته و عکس‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه، قطعاً تعریف درستی از ایثار، شهادت و مقاومت را به نوجوانان، جوانان و نسل پس از دفاع مقدس ارائه نماید.

محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: به‌وسیله هنر و هنرمندان باید پیام عاشورا که همان استقامت و مقاومت در راه ماندگاری دین اسلام است نهادینه شود.

وی تصریح کرد: هر جایی‌که احساس می‌شود افرادی خواسته یا ناخواسته با رفتار و افکار خود موجب ایجاد انحراف در دین می‌شوند، هنرمندان باید با خلق آثار به مقابله با این انحراف بروند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات روشن انقلاب اسلامی، وحدت، همدلی و کاهش فاصله میان مردم و مسئولین بود که در همان ابتدای مسیر، در قالب دفاع مقدس به تصویر کشیده شد.

ثمینی اضافه کرد: استکبار جهانی و ابرقدرت‌های کوردل از همان ابتدا به دنبال ریشه‌کن کردن انقلاب اسلامی بودند که به لطف خداوند ناموفق بودند و دلیل آن ابتدا وجود ولایت و رهبری در رأس امور و دوم تبعیت مردم از ولایت و رهبری که تا به امروز اقتدار ایران اسلامی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام
captcha