پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پی رحلت علامه حسن‌زاده آملی
کد خبر: 4000534
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پی رحلت علامه حسن‌زاده آملی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با صدور پیامی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه در لرستان در پی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملیبه گزارش ایکنا از لرستان، در پی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با صدور پیامی ارتحال این عالم برجسته را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

«إذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی ألإسلام ثُلمة لا یَسُدّها شَیء

ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله علامه حسن حسن‌زاده آملی(رضوان‌الله علیه) عالم برجسته و علامه ذوالفنون موجب تاثر و تحسر فراوان ‌گردید.

تبحر و تسلط آن دانشمند فرهیخته بر علوم و حوزه‌های مختلف دانشی نظیر تفسیر و علوم قرآنی، کلام، فلسفه، فقه و اصول، عرفان، ریاضیات و نجوم در کنار وصول به مقامات والای معرفتی و معنوی در سایه عبودیت و اطاعت الهی و تهذیب نفس، از ایشان شخصیتی گرانقدر در عصر حاضر ساخته بود.

تالیفات گران‌سنگ ایشان در حوزه‌های مختلف علمی، نشانگر وزانت بالای علمی این دانشمند برجسته جهان اسلام بوده که این آثار، چراغ راه رهروان علم و دانش و همچنین سالکان و عارفان الی‌الله خواهد بود.

حضور این عالم پارسا در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، مردمی و نقش آفرینی در صحنه‌های انقلاب اسلامی، همراهی با انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اسلامی درس‌آموز و الهام‌بخش و سخنان نغز و دلنشین ایشان در وعظ و ارشاد، راهنمای جویندگان مسیر سعادت بود و پس از سال‌ها خدمت و نورافشانی و در ایام اربعین سالار شهیدان به لقای الهی شتافت.

اینجانب ضایعه ارتحال این عالم جلیل‌القدر و عارف بزرگ را به محضر نورانی امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(حفظه‌الله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، روحانیت معظم خاندان مکرم، بازماندگان معزز، همه شاگردان و ارادتمندان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم و در آستانه اربعین حسینی(ع) برای آن عالم جلیل‌القدر علو درجات، همجواری با مقربین درگاه الهی و شهدای کربلا و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل درخواست می‌نمایم».

انتهای پیام
captcha