بیان خاطرات رزمنده مدافع حرم لرستان در کتاب «از بهشتی تا خان‌طومان»
کد خبر: 4000234
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

بیان خاطرات رزمنده مدافع حرم لرستان در کتاب «از بهشتی تا خان‌طومان»

یادداشت‌ها و خاطرات روزانه قباد اصل‌مرز، رزمنده مدافع حرم لرستانی از سفر وی به سوریه در کتاب «از بهشتی تا خان‌طومان» منتشر شده است.

بیان خاطرات رزمنده مدافع حرم لرستان در کتاب «از بهشتی تا خان‌طومان»به گزارش ایکنا از لرستان، کتاب «از بهشتی تا خان‌طومان» یادداشت‌های روزانه رزمنده لرستانی مدافع حرم است که در 238 صفحه با شمارگان هزار نسخه به نویسندگی قباد اصل‌مرز با ویراستاری محمدتقی عزیزیان در انتشارات پراکنده خرم‎آباد منتشر و روز گذشته، سوم مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس طی مراسمی رونمایی شد.

این سفرنامه به‌صورت دقیق روزبه‌روز تمامی اتفاقات یک سفر 10 ماهه را به کشور سوریه بیان و زمان هر اتفاق را در جبهه سوریه به‌طور کامل ذکر کرده است.

راوی این کتاب، تمام ویرانه‌های شهرهای مورد حمله «داعش»، «جبهه النصره»، «احرارشامی» و «جندالله» وابسته به عربستان و وهابی را دقیقاً توصیف کرده است. از نکات قابل‌ توجه این سفرنامه بیان خاطراتی از برادران افغان که در سوریه به «فاطمیون» معروف‌اند، است.

یادآور می‌شود، خان‌طومان نام روستایی است در «جبل سمعان» استان حلب که فاصله 10 کیلومتری با بزرگراه حلب، دمشق دارد که همین موضوع یکی از دلایل مهمی است که خان‌طومان را مورد توجه قرار داده است.

قبل از این نیز از این نویسنده لرستانی کتاب «نقطه صفر مرزی» شامل خاطرات وی از رزمندگان لرستانی هشت سال جنگ تحمیلی منتشر شده است که این کتاب در سه بخش شامل خاطرات مبارزه مرحوم عباس اصل‌مرز پرداخته می‌شود که برهه‌ای از تاریخ پهلوی پدر و بخشی از تاریخ پهلوی پسر را در برمی‌گیرد.

قسمت دوم  این کتاب، خاطرات مربوط به حضور خود قباد اصل‌مرز در فعالیت‌های انقلابی و بخش سوم خاطرات دوران دفاع مقدس را در بردارد که نقش او را در کنار روایت تاریخ سرزمینش تبیین می‌کند که موضوع اصلی کتاب «نقطه صفر مرزی» همین بخش است.

انتهای پیام
captcha