رشد سرانه آموزشی لرستان با ساخت 1480 کلاس درس
کد خبر: 4000006
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

رشد سرانه آموزشی لرستان با ساخت 1480 کلاس درس

استاندار لرستان از افزایش سرانه آموزشی استان طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت هزار و 480 کلاس درس به سرانه آموزشی لرستان اضافه شده است‌.

خادمیبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، سوم مهرماه در آیین آغاز سال‌ تحصیلی جدید که به‌صورت نمادین در مدرسه دخترانه شاهد خرم‌آباد برگزار شد، گفت: آغاز مهرماه برای همگان یادآور خاطرات و روزهای خاص است، در طول زندگی هر انسانی روزها و شب‌های اثرگذاری وجود دارد که تمام زندگی او را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد که برای همه ما روز آغاز بازگشایی مدارس یکی از این روزهای اثرگذار است.

وی با یادآوری اهمیت و نقش مهم معلمان در جامعه، اظهار کرد: تعابیر مختلفی برای حرفه معلمی به‌کار رفته که در واقع از تعبیر امام(ره) با عنوان «معلمی شغل انبیاست» به‌عنوان کاملترین تعبیر یاد می‌شود.

خادمی با بیان اینکه دانش‌آموزان در تعبیری دیگر به‌عنوان نهال‌هایی هستند که معلم نقش باغبان و پرورش‌دهنده آنها را برعهده گرفته و در آینده آنان را تبدیل به درختان پر بار و پرثمری برای جامعه خواهند کرد، ادامه داد: معلمان با رفتار خود در کنار آموزش علوم، به ساختن و پرداختن شخصیت دانش‌آموزان کمک می‌کنند و اینکه دانش‌آموزان در آینده چه رفتاری از خود نشان خواهند داد، نتیجه آموزش و تربیت امروز معلمان خواهد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه معلمان در راه آموزش فرزندان این مرز و بوم نیازمند حمایت هستند، افزود: شکی نیست اگر سیستم‌های پشتیبان به‌خوبی از آموزش دانش‌آموزان حمایت نکنند در آینده شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه نخواهیم بود، از این‌رو حمایت معلمان و سیستم آموزشی یک ضرورت مهم است.

خادمی بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، توسعه فضای مجازی، پهنای باند و ایجاد امکانات آموزش مجازی طی چند سال اخیر در کشور به‌عنوان یکی از اقدامات بسیار مهم در زمینه آموزش دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود که در شرایط کنونی منجر به رفع مشکلات بسیاری در روزهای سخت کرونا شده است.

استاندار لرستان افزود: افزایش حدود یک هزار و 480 کلاس درس در چهار سال اخیر به فضای آموزشی، هوشمندسازی 730 مدرسه، افزایش دو درصدی سطح سواد کیفی و افزایش حدود سه درصدی حرکت به سمت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در حوزه آموزش و پرورش لرستان است.

وی گفت: امیدوارم اقدامات اثرگذار و رو به جلو در آموزش و پرورش استان ادامه پیدا کند و بتوانیم حق مردم و استعدادهای این خطه را با فراهم‌سازی شرایط، آموزش صحیح و ایجاد امکانات مناسب به درستی ادا کنیم و شرایط رشد آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha