رونمایی 2 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه لرستان
کد خبر: 3999399
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

رونمایی 2 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه لرستان

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس از دو کتاب «جنگ ایران و عراق؛ زمینه‌ها و پیامدها» نوشته‌ مهدی شاهین، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان و «پنجره‌ای به سوی پرواز» نوشته‌ حامد نظرپورفرد از کارکنان دانشگاه لرستان، رونمایی شد.

رونمایی 2 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز، 31 شهریور در اولین روز از هفته دفاع مقدس طی مراسمی که در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه لرستان برگزار شد از دو جلد کتاب تألیف شده در حوزه دفاع مقدس، رونمایی شد.

در این مراسم که خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌ کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه، اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه حضور داشتند، کتاب «جنگ ایران و عراق؛ زمینه‌ها و پیامدها» نوشته‌ مهدی شاهین، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان و کتاب «پنجره‌ای به سوی پرواز» نوشته‌ حامد نظرپورفرد، از کارکنان دانشگاه لرستان، رونمایی شد.

در این مراسم، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان تألیف کتاب در حوزه‌ دفاع مقدس را یک اقدام زیربنایی فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و دانشجو دانست و بر لزوم توجه اساتید به تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: که بسیجی بودن فقط یک اسم و عنوان نیست بلکه یک فرهنگ و یک مکتب انسان‌ساز الهی است.

حجت‌الاسلام مجتبی باقری، از راویان دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم به بیان خصوصیات فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر الگوی رفتاری، فکری شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: شخصیت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی برمعیار تفکر، حرکت و گفتار در مسیر الهی بود و سردار همواره در همه مراحل زندگی خویش، به خداشناسی، خداباوری و خدامحوری در همه ابعاد زندگی‌اش، توجه عملی داشت.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس روزشمار دوران دفاع مقدس با توضیح توصیف تاریخ دوران دفاع مقدس در محوطه‌ عمومی گلزار شهدای دانشگاه لرستان، افتتاح شد تا به‌صورت تصویری، رویدادهای مهم دوران دفاع مقدس، نمایش داده شود.

انتهای پیام
captcha