خیرین به کمک دانش‌آموزان نیازمند پارسیانی بشتابند
کد خبر: 3998097
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
امام جمعه پارسیان:

خیرین به کمک دانش‌آموزان نیازمند پارسیانی بشتابند

امام جمعه شهرستان پارسیان از مردم و خیرین این شهرستان خواست تا در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در پویشی مؤمنانه به کمک و یاری دانش‌آموزان نیازمند بشتابند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان، ظهر امروز، 26 شهریورماه، در نماز جمعه این هفته پارسیان، با اشاره به ساخت صحن حرم مطهر عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) در سوریه توسط مردم شریف استان هرمزگان، اظهار کرد:  یکی از راه‌های تعظیم شعائر و اثبات مودت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ساخت حرم مطهر این بزرگواران است.

وی ادامه داد: یقین دارم همان‌گونه که مدافعان حرم با بذل جان خود از حرم عقیله بنی‌هاشم دفاع کردند، مردم مؤمن پارسیان نیز با مشارکت مؤمنانه خود این مسیر نورانی را ادامه خواهند داد و خدا را شاکریم که این توفیق بزرگ را نصیب مردم دوران ما کرده است.

امام جمعه شهرستان پارسیان تصریح کرد: بازگشایی مدارس باید مبتنی بر نگاه کارشناسی و دقیق صورت بگیرد و همه جوانب در بازگشایی‌ها سنجیده شود. ضمن توجه به معضلات برگزاری مجازی کلاس‌ها، باید سلامت دانش‌آموزان اولویت اول تصمیم‌گیری‌ها باشد.

بارانی عنوان کرد: با توجه به دغدغه‌های خانواده‌های نیازمند در تهیه تبلت، پوشاک، لوازم‌التحریر و… برای فرزندانشان به نهادها و خیرین مردمی و مردم شریف پارسیان توصیه می‌کنم در پویشی مؤمنانه به کمک و یاری دانش‌آموزان نیازمند بشتابند.

وی در ادامه با اشاره به قدمت و ظرفیت مهم صید و صیادی جهت ایجاد اشتغال در شهرستان پارسیان، افزود: صیادی مرتبط با شغل صیاد و سفره مردم مصرف‌کننده است، از این رو اگر دولت بتواند از این ظرفیت مهم در شهرهای ساحلی به درستی حمایت و بسترهای لازم را در جهت پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها فراهم کند، قطعاً بخشی از مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به قیمت بالای ماهی و میگو و عدم تمکن مالی مردم برای خرید آبزیان در این شهر ساحلی، بیان کرد: حل این مشکل مهم در گرو حمایت و پشتیبانی از صیادان است اما متأسفانه گاهی فشار بر مغازه‌داران سطح شهر یا صیادان دیده می‌شود که کاری کارشناسی نیست.

بارانی اضافه کرد: مشکلات جامعه صیادان با شنیدن دردها و مشکلات آن‌ها از نزدیک قابل‌حل است. شیلات هرمزگان نیازمند مدیریت دلسوز و جهادی در سطح استان است. در 6 ماهه اول سال ۱۴۰۰ شاهد حضور مسئولان شیلات استان در پارسیان نبودیم و در سال گذشته نیز تنها یک سفر 2 ساعته به این شهرستان داشته‌اند. با چنین مدیریتی نمی‌توان مشکلات بزرگ جامعه صیادان و به‌تبع آن مشکل گرانی قیمت آبزیان را حل کرد که امیدوارم دولت انقلابی، فکری به حال این معضل بزرگ کند.

وی اظهار کرد: سیستم اطفا حریق، رمپ، سکو، روشنایی مناسب اسکله‌های صیادی، تجهیز شناورها به سیستم رصد و بی‌سیم، صید با ادوات غیرمجاز، و افزایش شدید قیمت ادوات صیادی از جمله کمبودها و نیازهای جامعه صیادی است. بسیاری از صیادان زحمتکش ما از داشتن مجوز صیادی محروم هستند و متأسفانه سالیان طولانی است که مجوز جدیدی در این خصوص صادر نشده و همین امر موجب شده بدون بیمه و… دل به دریای پرخطر بزنند.

امام جمعه پارسیان یادآور شد: در برخی نقاط استان، بنزین سهمیه‌ای برای سایر صیادان بدون مجوز در نظر گرفته شده است که صیادان مظلوم پارسیانی از آن محروم مانده‌اند. این مسئله جای نگرانی دارد و امید مردم ما به دولت انقلابی و مردمی است تا با روحیه جهادی به میدان آمده و با وضع قوانین مناسب و انتصاب مسئولین جهادی و دلسوز و خدمتگزار در پی رفع مشکلات جامعه زحمتکش و مؤمن صیادی باشند.

 

انتهای پیام
captcha