عزت‌های دفاع مقدس از سوی هنرمندان بازگو شود
کد خبر: 3998091
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
حجت‌الاسلام شاهرخی:

عزت‌های دفاع مقدس از سوی هنرمندان بازگو شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه باید هنرمندان عزت دفاع مقدس را با ذلت رژیم پهلوی مقایسه کنند، گفت: عزت‌های دوران دفاع مقدس از سوی هنرمندان برای نسل جوان بازگو شود.

ارسال فوری/ عزت‌های دفاع مقدس توسط هنرمندان بازگو شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: شأن نزول آیه ۱۵۱ سوره انعام این است که اسعد ابن‌ زراره به‌عنوان طایفه قوم خزرج به مکه آمد تا از آنان برای جنگ با قوم اوس کمک بگیرد.

وی با اشاره به اینکه حضور نماینده خزرج با بعثت پیامبر همراه بود، بیان کرد: نبی مکرم اسلام خطاب به اسعد بن زراره 10 فرمان الهی را تشریح کرد که آیات ۱۵۱ تا ۱۵۳ به این موضوع اشاره دارد.

شاهرخی پرهیز از شرک، احترام به والدین و دوری از قتال را فرامین نبی مکرم اسلام به نماینده قوم خزرج برشمرد و گفت: از دیگر فرامین نبی مکرم اسلام عدم نزدیک شدن به مال یتیم، پرهیز از کم فروشی، سخن گفتن با عدالت، وفای به عهد و انجام تکالیف الهی بود کمااینکه این فرامین موجب تغییرات فرهنگی در مدینه شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه 10 فرمان نبی مکرم اسلام برای بشریت بود اگر بشریت بخواهد با این فرامین عمل کند در راه مستقیم خداوند حرکت کرده است و اگر انسان از مسیر الهی فاصله بگیرد در زمره مغضوبین قرار می‌گیرد، ادامه داد: این فرامینی است که انسان باید به امید تقوای الهی به آنان عمل کند.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با یادآوری اینکه در برخی آیات در باب فعل حسنه آمده است که کار نیکو چندین برابر ثواب دارد، ادامه دارد: در برخی آیات قرآن آمده است اگر کار حسنه با سختی و اخلاص همراه باشد هفتصد برابر ثواب دارد و این نشان از کرم خداوند متعال به بندگان خویش است.

نقش شعرای آیینی در اعتلا و هویت بخشی به اسلام

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار اشاره کرد و گفت: شعر در زبان فارسی گنجینه غنی و ارزشمندی است که در قالب شعرای بزرگی سروده شده است کمااینکه استاد شهریار و دیگر شعرای آیینی باعث اعتلا و هویت بخشی اسلام شدند.

شاهرخی به ۳۱ شهریور و چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امام راحل کانون و نقطه متمرکزی بود که کثرت نام نیک را تبدیل به وحدت کردند و رژیم بعث و ۳۰ کشور حامی آن را شکست داده و از کار خود پشیمان کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم انتقال و بازگو کردن عزت آفرینی دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان، اضافه کرد: سردمداران پهلوی آن زمان نتوانستند سرمایه مردمی را بسیج کنند و در نتیجه کشورهایی مانند شوروی و انگلیس و آمریکا در کشور ما خودنمایی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان عزت انقلاب را با ذلت پهلوی و قاجار مقایسه کنند، افزود: از ظرفیت‌های استان برای تشریح دستاوردهای دفاع مقدس استفاده شود.

شاهرخی به اعلام اصول ۱۲گانه ریاست جمهور برای پیشگیری با فساد اشاره کرد و گفت: شایسته گزینی، انتخاب مدیران انقلابی در سطوح مختلف نظام اداری، رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت و مبارزه با فساد از اصولی است که توسط ریاست جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با فساد اعلام شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر لزوم حفظ استقلال قوا در سطح کشور و دستگاه‌های تابعه آنان در استان‌ها، ادامه داد: سه قوه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند اما کسانی که در قوه مقننه هستند نباید عزل و نصب‌ها دخالت کنند از طرفی مدیرانی که از تعهد، تخصص، آگاهی و بصیرت در انجام‌ کارها برخوردارند باید در راس امور قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha