المان‌‌های فاخر مرتبط با دوران دفاع مقدس در سمنان ایجاد شود
کد خبر: 3998060
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

المان‌‌های فاخر مرتبط با دوران دفاع مقدس در سمنان ایجاد شود

استاندار استان سمنان با اشاره به اینکه المان‌های فاخر مرتبط با دوران دفاع مقدس در شهر‌های استان بسیار کم است گفت: باید از مجسمه ساز‌های بنام کشور دعوت کرده و متناسب با ۳ هزار شهید والامقام که استان سمنان را در کشور از این لحاظ درخشان کرده‌اند، اقدام ارزشمند صورت گیرد.

المان‌های فاخر مرتبط با دوران دفاع مقدس در سمنان ایجاد شود

به گزارش ایکنا از سمنان، علیرضا آشناگر، استاندار استان سمنان، عصر روز گذشته 25 شهریور در جلسه بزرگداشت برنامه‌‌های هفته دفاع مقدس در استانداری با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، فرصتی است تا از دلاور مردان عرصه دفاع، تجلیل و تقدیر صورت گیرد، گفت: پیروزی ایمان در این دفاع پیروزی ارزش‌ ها است.

وی با بیان اینکه ما با عنوان افرادی که در دوران پسادفاع و آرامش حضور داریم، باید شاخص‌هایی که مجاهدان ما داشتند و شهدای ما بخاطر آن بزرگ و ارزشمند و جاودانه شدند را احصاء کنند، اظهار کرد: باید به‌عنوان یک رسالت دینی و انقلابی و وظیفه شخصی، در ایام دفاع مقدس از این عزیزان بر حسب توان تجلیل کرده و برنامه‌ها را به خوبی اجرایی کنیم.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه باید توجه داشت تجمعات حداقلی و با رعایت فاصله اجتماعی اعمال شده و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس رعایت شود یادآور شد: جان و سلامت بچه‌های ارزشی و انقلابی ما که در این برنامه‌ها حضور دارند باید حفظ شود و می‌توان در این مسیر از ابزار نوین همچون ویدئوکنفرانس و وبینار استفاده کرد.

آشناگر افزود: تبیین شاخص‌هایی که مجاهدان ما را در مقابل دیگران برجسته می‌کند، رسالت اصلی ما در بحث بزرگداشت هفته دفاع مقدس است که باید در کنار برگزاری باشکوه این برنامه‌ها صورت بگیرد تا ترغیب جوانان را برای به کاربردن این شاخص‌ها در زندگی خودشان به همراه داشته باشد.

به گفته وی؛ مجاهدان در عرصه دوران دفاع مقدس و نبرد، تنها اتکای به خداوند متعال داشتند و از اتکای به غیر همچون مناصب سیاسی، قدرت و ثروت به دور بودند و همین مهم باعث جاودانه شدن آن‌ها در بین ملت ایران اسلامی شد.

استاندار با تأکید بر اینکه چالش و جریان سیاسی نباید باعث غفلت ما از این تبار شود، متذکر شد: تباری که در عرصه نبرد سر را به خدا داده بودند و برای تحکیم مبانی انقلاب و نظام همه وجود خود را فدا کردند، باید توجه و مراقبت ویژه داشته باشیم.

استاندار با اشاره به اینکه اعتقاد به شعائر بنیادین نظام، ازجمله استقلال و آزادی باید با استفاده از متخصصین و اهل قلم، مورد توجه قرار گیرد گفت: ایجاد اشتراکات میان جوانان ما از هر نوع طیف سیاسی به‌عنوان یک کار انقلابی انجام شود تا اجازه ندهیم تباری که با این ارزش‌ها و فداکاری‌ها در دوران دفاع مقدس حضور یافتند و موجب اقتدار و شکوه و عزت این کشور شدند، با منفعت طلبی برخی افراد تخریب شوند.

آشناگر اظهار کرد: المان‌های فاخر مرتبط با دوران دفاع مقدس در شهرهای استان بسیار کم است، باید از مجسمه سازهای بنام کشور دعوت کرده و متناسب با 3هزار شهید والامقام که استان سمنان را در کشور از این لحاظ درخشان کرده‌اند، اقدام ارزشمند صورت گیرد.

وی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را یکی از اقدامات فاخر و ارزنده برشمرد و گفت: اما تمامی شهرهای ما باید با جایگزینی و تجمیع طرح‌های کوچک، این‌چنین اقدامات و طرح‌های فاخر را در دستور کار قرار دهند و فرمانداران شهرستان‌ها تلاش کنند تا برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان نیز برگزار شود.

انتهای پیام
captcha