فعالان «قرآن‌آباد ایران» تجلیل شدند / اعطای تسهیلات به روستای برتر قرآنی کشور
کد خبر: 3998004
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹

فعالان «قرآن‌آباد ایران» تجلیل شدند / اعطای تسهیلات به روستای برتر قرآنی کشور

طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از فعالان روستای محمدآباد استهبان معروف به «قرآن‌آباد ایران» که جزو روستاهای برتر قرآنی کشور در سال جاری معرفی شده است، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایکنا از فارس، در مراسمی که طی یکی دو ماه گذشته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد، روستای محمدآباد شهرستان استهبان استان فارس به‌عنوان یکی از روستاهای برتر قرآنی کشور معرفی شد. در این راستا مراسم تجلیل از فعالان این روستا عصر پنج‌شنبه، 25 شهریورماه در محل روستا برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاون قرآن و عترت این اداره‌کل، معاون فرماندار استهبان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان حضور داشتند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیت‌های قرآنی اهالی روستای محمدآباد در به ثمر رسیدن فعالیت‌های قرآنی و همچنین معرفی به‌عنوان یکی از 7 روستای برتر قرآنی کشور در سال جاری گفت: از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، مبلغ ۷۵ میلیون تومان وام بلاعوض، ۵۰ میلیون وام کم بهره و معادل ۲۵ میلیون تومان کتب قرآن و ادعیه به فعالیت‌های قرآنی این روستا تعلق می‌گیرد و از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز مبلغ ۵ میلیون تومان به این روستا اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمک‌های بلاعوض بیشتری نیز در اختیار این روستا قرار خواهیم داد، ابراز امیدواری کرد: این روستا که از قبل به «قرآن‌‌آباد ایران» نیز مشهور بوده است، بتواند در مسیر فعالیت‌های قرآنی گام‌های بلندتری بردارد و سال‌های آینده به‌عنوان روستای برتر قرآنی در جهان شناخته شود.

سهرابی همچنین از فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان و مدیر آن قدردانی کرد که تأثیر اساسی در توفیقات و ارتقای جایگاه فرهنگی و قرآنی روستای محمدآباد داشته است.

مدیرکل ارشاد فارس در ادامه به ارائه پیشنهاداتی در خصوص تنوع بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی پرداخت و افزود: علاوه بر آموزش حفظ قرآن، در زمینه ارائه مفاهیم قرآن کریم از طریق زبان هنر و رسانه نیز می‎‌توان اثرگذاری بیشتری در اقشار مختلف جامعه داشت و در فعالیت‌های قرآنی باید از این ابزار استفاده کرد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این‌گونه فعالیت‌ها استقبال بیشتری خواهد کرد.

وی در ادامه از ساختمان در حال احداث بزرگترین مرکز حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم کشور ویژه طلاب در این روستا بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرآنی این روستا قرار گرفت.

پایان‌بخش این مراسم نیز از فعالان فرهنگی و قرآنی روستای محمدآباد استهبان شامل حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، حجت‎‌الاسلام علی‌اکبر شاهسونی، ابوالقاسم شاهسونی، صفی‌الله شاهسونی، رحیم شاهسونی عضو شورا، رحیم شاهسونی دهیار، داود اسلامی‌نسب، علی شاهسون خبرنگار، مجتبی شاهسونی فرزند مصطفی، فاطمه شاهسونی فرزند نادر، منیژه پور‌محمدی تجلیل به عمل آمد.  

انتهای پیام
captcha