آیت‌الله عیسی قاسم: آمریکا برای خودش عظیم است
کد خبر: 3997999
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷

آیت‌الله عیسی قاسم: آمریکا برای خودش عظیم است

رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت: آمریکا از دید خودش «آمریکای عظیم» است اما آنجایی که اهانت و استخفافی به اسلام واقع شود، در نزد امت اسلامی آمریکا «صفر» است.

به گزارش ایکنا از بحرین،  رهبر نهضت اسلامی بحرین در واکنش به حضور نامتعارف هیئت آمریکایی در حسینیه عجمی بحرین با صدور پیامی این اقدام را جسورانه و خصومت‌بار علیه اسلام و مسلمین توصیف کرد.

مشروح پیام آیت‌الله عیسی قاسم از این قرار است:

بسم الله الرحمن الرحيم

آمریکایی‌ها باید متوجه وزن و جایگاه دین اسلام در نزد ملت‌های مسلمان باشند. جایگاهی که در نزد آنان فوق و بالاتر از هر چیز دیگری است. باید بدانند هر نوع تعاملی که با اسلام دارند به منزله تعامل با امت اسلامی است، احترام به اسلام احترام به امت است و خوارشمردن آن خوارشمردن امت است.

آمریکا از دید خودش «آمریکای عظیم» است اما آنجایی که اهانت و استخفافی به اسلام واقع شود، در نزد امت اسلامی آمریکا «صفر» است. ورود بی‌حجاب زنان آمریکایی (هیئتی از سفارت آمریکا) به حسینیه‌ای در بحرین به منزله تنزل دادن جایگاه و وزن حسینیه است و تجاوز و تعدی به قداست و جایگاه آن نزد مردم و در این کشور است. این اقدامی خصومت‌بار و جسارت‌آمیز علیه عزت و کرامت حسینیه و کرامت کسانی است که به این مکان ایمان دارند. اقدامی از سر بی‌سلیقگی و یا ساده لوحی و یا اقدامی عامدانه برای اظهار علنی استخفاف به اسلام و مسلمین است.

بر متولیان همه حسینیه‌ها واجب است که خودشان اولین نفر در استخفاف به امام حسین(ع)، شعائر حسینی و حسینیه‌های امام(ع) نباشند و اولین نفری نباشند که به دست آنان (با راه دادن این افراد) حرمت اماکن دینی شکسته می‌شود.

بر سفارت آمریکا و افرادی که شریک در حضور بی‌حجاب زنان آمریکایی در «حسینیه عجم کبیر» بودند واجب است که این اقدام بی‌پروا و جسورانه و خصومت بارشان را محکوم کنند.

عيسى أحمد قاسم
١٦ سبتمبر ٢٠٢١
۲۵ شهریور ۱۴۰۰

انتهای پیام
captcha