هفت پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 3997997
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
در هفته‌ آخر شهریور ۱۴۰۰

هفت پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت، هفت پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند.

جمعه/// هفت پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدندبه گزارش ایکنا؛ خدیجه محمدی، مادر شهیدان گرانقدر محمد و حسن امینی از استان قم به رحمت ایزدی پیوست.

شهید حسن امینی در سال ۱۳۳۴ متولد شد و ۵ سال از برادرش، شهید محمد امینی بزرگتر بود، هر دو برادر در سال ۱۳۵۹ به دست رژیم بعث عراق زندانی شدند و زیر شکنجه‌های ددمنشانه به شهادت رسیدند اما پیکر دو برادر هیچ‌گاه به خانواده تحویل داده نشد.

مادر شهیدان نقی‌زاده

فاطمه پارسای آریانی، مادر معظم شهیدان والامقام احمد و محمود نقی‌زاده به ندای معبودش لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش نائل شد.

شهید احمد نقی‌زاده سال 1344 متولد شد و سال 1361 به شهادت رسید و شهید محمود نقی‌زاده سال 1342 متولد شد و سال 1364 به شهادت رسید.

مادر شهیدان خدابنده‌لو

طوبی جعفرنیا، مادر شهیدان محسن و زین‌العابدین خدابنده‌لو از شهدای شهرستان ری بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محسن خدابنده‌لو، سال 1365 با سمت تک تیرانداز در شلمچه به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال 1375 پس از تفحص، در بهشت زهرای شهرستان تهران به خاک سپرده شد.

شهید زین العابدین خدابنده‌لو، سال 1362 در ترجان سقز هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به کتف به شهادت رسید و پیکر وی را در بهشت زهرای زادگاهش به خاک سپردند.

پدر شهیدان مصطفی دخت

عبدالحسین(حاج صمد) مصطفی دخت، پدر شهیدان ابراهیم و محمدرضا مصطفی دخت از شهدای شهرستان جهرم در سن ۹۳ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پاسدار شهید محمدرضا مصطفی دخت سال ۱۳۵۹ و معلم شهید ابراهیم مصطفی دخت سال ۱۳۶۲ به ترتیب در مناطق پاوه و طلاییه به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان نافذ فرشبافی

صمد نافذ فرشبافی، پدر شهیدان جعفر و يعقوب نافذ فرشبافی از استان آذربایجان شرقی پس از سال‌ها فراق به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید جعفر نافذ فرشبافی متولد سال 1344 سال 1363 در منطقه جزیره مجنون عملیات خیبر به شهادت رسید و شهید یعقوب نافذ فرشبافی متولد سال 1345 سال 1365 در منطقه شلمچه عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل آمد.

پدر گرامی شهیدان علایی

شعبان علایی، پدر گرامی شهیدان مرادعلی و حسینقلی علایی و جانبازان حسینعلی و علی علایی از استان اردبیل به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید حسینقلی علایی سال 1343 متولد شد و سال 1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه به فیض شهادت رسید و شهید مرادعلی علایی سال 1348 متولد شد و سال 1361 در عملیات رمضان به مقام شهادت رسید.

جانباز 30 درصد حسینعلی علایی سال 1342 متولد شد و سال 1362 در عملیات خیبر و سال 1365 در مناطق شلمچه و جنوب به افتخار جانبازی رسید و جانباز علی علایی سال 1351 متولد شد و سال 1367 در منطقه عملیاتی گیلانغرب به مقام جانبازی نائل شد.

پدر شهیدان امیری

داراب امیری، پدر شهیدان هادی‌نور و علی‌نور امیری دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندان شهیدش رفت.

شهید علی‌نور امیری سال 1346 در روستای فيروزآباد از توابع شهرستان الشتر به دنيا آمد و سال 1364 در چنگوله بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد.

شهید هادی‌نور اميری سال 1348 در روستای امير از توابع شهرستان الشتر به دنيا آمد و سال 1364 در پاسگاه زيد عراق بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد. 

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد

محمد سنائی نوش‌آبادی جانباز گرانقدر ۷۰ درصد، پس از تحمل 39 سال درد مجروحیت و بیماری، دوشنبه بیست و دوم شهریورماه در سن 58 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

شهید محمد سنائی نوش‌آبادی سال 1342 در شهر نوش‌آباد متولد شد و سال 1361 در جاده بصره خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه دست و کمر مجروح و جانباز ۷۰ درصد شد.

انتهای پیام
captcha