دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پس گرفتن شکایت دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران
کد خبر: 3989111
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پس گرفتن شکایت دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌مناسبت روز خبرنگار هر دستگاه و سازمان دولتی که از رسانه‌ها و خبرنگاران شکایت دارد به احترام این روز و این حرفه مقدس شکایت خود را از دستگاه قضایی پس بگیرد و رضایت دهند.

دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پس گرفتن شکایت دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، حسین کلانتری، در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد به‌مناسبت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار ضمن تبریک این روز، افزود: تلخ است که مدیر دستگاهی از رسانه شکایت کند اما گاهی از سوی برخی رسانه‌ها حریم‌ها شکسته می‌شود و حُب و بُغض دیده می‌شود البته با انتقاد دلسوزانه و کارشناسانه مدیر می‌تواند عیب و ایرادهای خود را پیدا کند و برای رفع آنها اقدام کند و اکثر رسانه‌های استان عملکرد خوبی دارند.

وی اظهار کرد: نامگذاری روز خبرنگار در روز شهادت شهید صارمی پرمعناست زیرا خبرنگار راهی را برای روشنگری هدایت بشر، دفاع از حق و مظلوم انتخاب کرده است و شهید صارمی به جرم عمل کردن صادقانه و انعکاس حق برای بیان واقعیت به شهادت رسیدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خبرنگاری شغل مقدسی است و عموم قشر خبرنگار این تقدس را رعایت می‌کنند.

کلانتری با بیان اینکه متنوع بودن و فراوانی بالای خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد را به فال نیک می‌گیریم، تصریح کرد: خبرنگاران جوان فعال مطالبه‌گر و پر انگیزه در این استان وجود دارد که حرکت توسعه را سرعت می‌دهد، مطالبات و مشکلات مردم را مطرح می‌کنند و خدمات نظام را منعکس می‌کنند.

وی ادامه داد به علت شرایط کرونایی نتوانستیم مراسم ویژه برای روز خبرنگار و حضور داشته باشیم اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با محوریت فرمانداران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قشر زحمتکش تجلیل خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات ساخت ساختمان فرهنگی و مطبوعاتی خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده، تا جایی که امکان داشته باشد این ساختمان را به روز تجهیز خواهیم کرد و در هفته دولت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

کلانتری با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به خبرنگاران تاکید کرد: تسهیلات بانکی ارزان قیمت به خبرنگاران استان پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل حرفه‌ای آموزش است در همین راستا در جهت آموزش خبرنگاران حمایت و کمک خواهیم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صاحب خانه شدن خبرنگاران استان تصریح کرد: تا زمانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند کمک می‌کنم تا شرایط و زمینه صاحبخانه شدن خبرنگاران استان فراهم شود.

کلانتری در رابطه با ارائه آگهی دستگاه‌های دولتی به رسانه‌ها، ادامه داد: ادارات و دستگاه‌های دولتی آگهی‌های خود را به اداره کل ارشاد و سامانه مربوطه به رسانه‌ها واگذار کنند.

وی در خصوص وضعیت شرایط کرونایی استان تاکید کرد: اگر بیمارستان نرگسی گچساران را اندازه نمی‌شد هم اکنون با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم، کادر درمان استان تلاش بسیاری دارند و فشار سنگینی را تحمل می‌کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل تخت، دارو و امکانات برای بیماران کرونایی نداریم در صورتی‌که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود جمعیت زیادی از استان گرفتار کرونا می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالایی است و می‌تواند بهتر از این در سطح کشور بدرخشد البته نیاز به هماهنگی، هم افزایی و همدلی لازم برای استفاده از این منابع و ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف دارد.

همچنین سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۱۷۱ خبرنگار شامل ۱۵۶ خبرنگار اصلی و ۱۵ خبرنگار افتخاری عضو خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد هستند همچنین ۲۰۳ رسانه شامل نمایندگی ۱۴ خبرگزاری، ۱۰۹ پایگاه خبری، ۵ روزنامه استانی، ۴۵ روزنامه دارای پروانه نمایندگی، ۲۱ نشریه مکتوب و 9 نشریه الکترونیکی برخط رسمی و دارای مجوز در این استان فعالیت دارند.

وی افزود: رسانه‌ها در رفع مشکلات، آرامش و امیدآفرینی در سطح جامعه و استان نقش مهمی دارند اما متأسفانه اکثر این قشر زحمت کش که درد و مشکلات دیگران را پیگیری و رفع می‌کنند، خود با مشکلات مالی مواجهند و انتظار داریم که مسئولان مشکلات این قشر فرهیخته را پیگیری و مرتفع کنند.

موسوی منش اظهار کرد: مسکن یکی از مهمترین مشکلات خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد است که امیدواریم در این زمینه فکری اساسی شود.

رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت امکان و با هماهنگی شورای هماهنگی بانک‌های استان به خبرنگاران استان تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان قیمت به این قشر زحمت کش پرداخت شود.

موسوی منش تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی دولت تدبیر و امید و در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار قرار داریم از ادارات و دستگاه‌ها اجرایی خواسته شود که مطالبات رسانه‌ها را پرداخت کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ۱۷ مرداد و روز خبرنگار قرار داریم در راستای حمایت از خبرنگاران به همه‌ مدیران اعلام‌ شود در صورتی که از رسانه‌ای شکایت کرده‌اند، نسبت به رضایت و پس گرفتن آن اقدام کنند. هرگاه بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و رسانه ای اختلاف ایجاد می‌شود تنها راه را در شکایت قضایی نبینند و طبق قانون مطبوعات عمل کنند.

انتهای پیام
captcha