رسانه‌ها عامل تغییر زیرساخت‌های فکری بشریت هستند
کد خبر: 3989061
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

رسانه‌ها عامل تغییر زیرساخت‌های فکری بشریت هستند

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: رسانه می‌تواند زیرساخت‌های فکری بشریت را تغییر دهد، اصحاب رسانه در میدان جنگ نرم، افسران واقعی و تاثیرگذاری هستند که با انگیزه، اراده الهی، شجاعت و امانتداری به جنگ با دشمنان می‌روند و مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان می‌شوند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، 16 مرداد در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان خبرنگاری را کاری جهادی و انقلابی عنوان کرد و گفت: از دیدگاه فرهنگ دینی و مکتب انقلاب اسلامی خبرنگاری ارزش بالایی دارد. چراکه این کار رسالت اولیا و انبیای الهی است و باید مورد اهمیت واقع شود.

وی تصریح کرد: در عرصه جنگ نرم دشمنان، خبرنگاران متخصص و متعهد به رسالت‌های انقلابی، نقش بسزایی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دارند، خبرنگاری انقلابی است که در کنار رسالت‌های خود در راستای تحقق اهداف انقلابی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی نیز قدم گذاشته و تلاش کند.

کریمی اظهار کرد: انقلاب اسلامی جبهه استکبار با رویکرد لیبرال را به چالش کشاند و امروز بهترین فرصت است که الگوی حضرت امام(ره) را به جامعه بشریت معرفی و ارائه کند. در سال های اخیر دشمنان غربی با حامیان صهیونیستی خود به منظور جلوگیری از ارائه الگوی انقلاب اسلامی به دنیا به میدان آمده و همه ظرفیت‌ها را پای کار آورده و از تمامی ابزارها و راهبردها استفاده کرده‌اند، البته ملت ایران در بسیاری از صحنه‌ها به پیروزی رسیده و دستاوردهای زیادی نیز داشته اند.

این مقام مسئول بیان کرد: بیماری کرونا در کنار آسیب‌ها و خسارت‌های سنگین، برای جامعه بشری دستاوردهایی نیز داشته که یکی از آنها را می‌توان به رخ کشیدن پوشالی بودن دنیای غرب عنوان کرد، امروز شاهد هستیم که درون دنیای غرب کاملاً به هم ریخته است. امروز دشمنان در بسیاری از راهبردهای خود با شکست جدی مواجه شده‌اند، اما در فضای جنگ نرم خیال می‌کنند می‌توانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند که در این برهه نقش رسانه و خبرنگاران با اهمیت جلوه می‌کند.

وی اضافه کرد: رسانه می‌تواند زیرساخت‌های فکری بشریت را تغییر دهد، اصحاب رسانه در میدان جنگ نرم، افسران واقعی و تاثیرگذاری هستند که با انگیزه، اراده الهی، شجاعت و امانتداری به جنگ با دشمنان می‌روند و مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان می‌شوند. نیروهای مسلح تمام توان خود را برای دفاع از حریم مقدس کشور به کار می‌گیرند و رسانه‌ها نیز در جنگ نرم دشمنان و عملیات روانی آنها، نقش خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان را برعهده دارند.

کریمی تکمیل پیروزی‌های انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف را مرهون تلاش اصحاب رسانه دانست و گفت: با توجه به اینکه امروزه هم‌افزایی و وحدت رسانه‌های کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی یک ضرورت مهم است. لذا این مهم در ابتدای دولت سیزدهم  باید بیشتر نمود داشته باشد تا دولت بتواند در راستای رفع مشکلات مردم و خدمت صادقانه گام بردارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: اصحاب رسانه باید برنامه دشمنان به منظور معکوس‌سازی ارزش‌های انقلاب اسلامی و زیرسؤال بردن دستاوردهای نظام اسلامی را به خوبی شناسایی کرده و در راستای خنثی سازی آنها گام بردارند، وارونه‌سازی حقایق از جمله اهداف دشمنان در جنگ نرم است که اصحاب رسانه نقش مهمی در خنثی کردن اهداف آنان دارند.

وی اظهار کرد: ورود شجاعانه اصحاب رسانه به مسائل و مشکلات اجتماعی یک ضرورت مهم محسوب می‌شود. لذا باید در راستای کسب اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی گام بردارند، اصحاب رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند که اگر این کار به خوبی انجام شود قطعاً در تصمیم‌گیری‌های مسئولان مؤثر خواهد بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی صیانت و دفاع از حقوق مردم و دفاع از ارزش‌های انقلاب را بر عهده دارد و تنها وظیفه نظامی ندارد و مسئولان هرگز نمی‌توانند در این نهاد منافع شخصی خود را پیگیری کنند و در صورتی که فردی در این نهاد مرتکب اشتباه و خطا شود حذف خواهد شد تا بدنه این نهاد سالم بماند.

کریمی اضافه کرد: حفاظت اطلاعات سپاه نیز بسیار مقتدر و توانمند بوده و با تمام انحرافات کوچک یا بزرگ برخورد می‌کند، سپاه یک نهاد دولتی نیست که با تعویض دولت، افراد در آن تغییر کنند.

انتهای پیام
captcha