رسالت رسانه در از بین بردن سلطه دروغ‌پردازی
کد خبر: 3989052
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

رسالت رسانه در از بین بردن سلطه دروغ‌پردازی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اگر بنا داریم سلطه ناجوانمردانه دروغ پردازی را در دنیا از بین ببریم باید افق بلند و وسیعی داشته باشیم و مسئولیت سنگینی در این مسیر بر دوش رسانه خواهد بود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان امروز، ۱۶ مرداد در آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به جامعه خبری استان اظهار کرد: رسانه‌ها چشم و گوش مسئولان و مردم هستند و لازم است که در این عرصه نقد آنها باید منصفانه باشد، اگر رسانه ها مطالبه‌گری و پرسشگری نکنند برخی عرصه‌ها مورد غفلت واقع خواهد شد که اصلا پسندیده نیست.

وی افزود: صحت و دقت و اعتبار باید در اخبار مورد توجه باشد که این موارد جزو اصول حرفه ای خبرنگاری است، خبرنگار نباید حقیقتی را مخدوش کرده و در دایره افترا وارد شود. صلاح جامعه و اعتقاد به مصلحت جامعه، نداشتن مصلحت شخصی، حسن نیت به جامعه، روشنی و درستی و صحیح بودن خبر و... باید مورد توجه خبرنگاران باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: ذوق و استعداد شخصی، داشتن شم خبری، حوصله زیاد، نگاه موشکافانه و دقیق در پی کشف حقیقت، پرهیز از احساسات، سرعت در انتشار خبر، حق طلبی وحق‌گویی و ... از جمله ویژگی‌های خبرنگار خوب است که همواره باید مورد توجه خبرنگاران باشد، خبرنگار باید شجاع، پرجرات و پرتوان باشد و جرئت نقل یک خبر واقعی را همان طور که هست، داشته باشد.

وی آینده‌نگری در خبرنگاری را مهم دانست و عنوان کرد: اگر نگاه ما بر مبنای تمدن‌سازی در جامعه اسلامی و تهیه مقدمات حکومت اسلامی در جامعه بشری باشد، باید تلاش زیادی در این مسیر صورت گیرد، اگر بنا داریم سلطه ناجوانمردانه دروغ‌پردازی را در دنیا از بین ببریم باید افق بلند و وسیعی داشته باشیم و مسئولیت سنگینی در این مسیر بر دوش رسانه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: بسیاری از مسائل درون دستگاه قضا وجود دارد که اطلاع‌رسانی نشده در حالیکه رسانه‌ای شدن این موارد تأثیر بالایی در نگرش مردم خواهد داشت و می‌تواند آن را اصلاح کند که می‌طلبد در این راستا یک کارگروه تخصصی رسانه‌ای تشکیل و موارد لازم از جمله ایرادات دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی در این کارگروه بررسی شود.

انتهای پیام
captcha