پیام تبریک نماینده ولی‌فقیه در گلستان برای خبرنگاران
کد خبر: 3988951
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

پیام تبریک نماینده ولی‌فقیه در گلستان برای خبرنگاران

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام‌جمعه گرگان در پیامی روز خبرنگار را به همه آنانی که در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی صادقانه تلاش و فعالیت دارند، تبریک گفت و از زحمات ارزشمند خبرنگاران تشکر کرد.

ارسالی شنبه//پیام  تبریک نماینده ولی‌فقیه در گلستان به مناسبت روز خبرنگاربه گزارش ایکنا از گلستان، نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام‌جمعه گرگان در پیامی روز خبرنگار را به همه آنانی که در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی صادقانه تلاش و فعالیت دارند، تبریک گفت و از زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی کرد.

متن پیام آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

17مردادماه، روز خبرنگار را به همه آنانی که در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی صادقانه تلاش و فعالیت دارند، تبریک عرض نموده و از زحمات ارزشمند آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.

امروز جامعه ما نیازمند شفافیت، آگاهی، روشنگری و همچنین محتاج تقویت امید به آینده و افزایش اعتماد عمومی است. خبرنگاران و اهالی رسانه می‌توانند در این عرصه بسیار مؤثر باشند. آنچه که آنان را در این مسیر موفق می‌دارد، حق طلبی و حق‌گویی و دوری از معادلات ناصواب است، اگر جامعه ما به‌ویژه فعالان حوزه رسانه، این روایت نبی مکرم اسلام صل الله علیه وآله وسلم که می‌فرماید: «قُلِ الحَقَّ و لا تأخُذکَ فِی اللَّهِ لَومَةُ لائمٍ. حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس» را سرلوحه کار خویش قرار دهند، یقینا به رسالت خویش به درستی عمل کرده و حتماً خیر و مصلحت دنیا و آخرت نیز در آن خواهد بود.

احساس مسئولیت اجتماعی، تلاش برای استقرار عدالت در جامعه و مطالبه گری از مهم‌ترین اصولی است که کار خبر و خبرنگاری و اطلاع‌رسانی را برجسته می‌کند و اصلی‌ترین رسالت یک خبرنگار روشنگری، تقویت دانش عمومی و آگاهی بخشی به جامعه است و همین باعث می‌شود که جایگاه این حرفه بسیار مهم و تأثیرگذار باشد و اگر مُتّصف به صفت امانتداری، رعایت اخلاق، حفظ شان قلم و صداقت در گفتار و نوشتار شود، بسیار مقدس خواهد بود.

شغل خبرنگاری سختی‌ها و رنج‌های خاص خود را دارد و در عین حال شاغلان این حوزه مشکلات فراوانی معیشتی و شغلی دارند که امیدوارم توجه بیش از پیش به این بخش، باعث شود تا خبرنگاران به عنوان چشم‌های بیدار در کنار همه ارکان جامعه برای حرکت در مسیر تعالی و توسعه به رسالت خویش عمل کنند.»

 

انتهای پیام
captcha