تشریح آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3988542
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

تشریح آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در چهارمحال‌وبختیاری را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، امروز ۱۳ مردادماه در تشریح آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشتند که از این تعداد، ۱۸۰ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت، نتیجه آزمایش ۳۹۱ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۷۷ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید-۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

جزایری بیان کرد: هم اکنون ۴۷۲ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، ٣۸۲ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان با ذکر اینکه متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان گزارش شد، افزود: در حال حاضر، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری، ١٢۲۲ نفر است.

جزایری تصریح کرد: هم اکنون ۵۱ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

وی در خصوص رنگ‌بندی شهرها، بیان کرد: شهرستان‌های شهرکرد، اردل، کیار، فارسان و بروجن در لیست شهرستان‌های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و شهرستان‌های سامان، لردگان، بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha