وقف برای قرآن و کمک به نیازمندان اولویت اوقاف دورود است
کد خبر: 3988398
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
رئیس اداره اوقاف دورود:

وقف برای قرآن و کمک به نیازمندان اولویت اوقاف دورود است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دورود با اشاره به کم بودن تعداد موقوفات منفعتی در این شهرستان خواستار مشارکت مردم، خیرین و واقفان در وقف مشارکتی شد و گفت: در حال حاضر کمک به فعالیت‌های قرآنی، نیازمندان و زوجین جوان از اولویت‌های وقف در این شهرستان است.

ارکبان////حجت‌الاسلام علی ارکبان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دورود در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در دورود، گفت: در روز دوم محرم همایش «لبیک یا حسین(ع)» را داریم و در روز ششم محرم به‌مناسبت شهادت حضرت قاسم(ع) همایش «احلی من ‌العسل» ویژه نوجوانان با همکاری اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش دورود برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری زیارت عاشورا در امامزادگان و حضور روحانیون در غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران در امامزادگان را از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه دورود در دهه اول محرم ذکر کرد و افزود: در روز دوازدهم محرم نیز همایش «رهروان زینبی» به‌صورت پیاده‌روی بانوان از مرکز شهر تا امامزاده زید بن علی(ع) این شهرستان را خواهیم داشت و این در حالی ‎است که در ایام محرم حضور دسته‌جات عزاداری را در بقاع متبرکه این شهرستان و پخش نذورات و برپایی ایستگاه صلواتی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به‌وجود 21 بقعه متبرکه در شهرستان دورود از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در هفت بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در دورود 146 موقوفه داریم که تعداد موقوفات منفعتی بسیار کم است و اکثراً انتفاعی و شامل مسجد هستند.

ارکبان با اشاره به وجود موقوفه آقاعباس به‌عنوان یکی از قدیمی‎ترین موقوفه‌های این شهرستان که نیت این موقوفه روضه‌خوانی و اطعام فقراست، ادامه داد: هیچ وقفی در حوزه قرآن در این شهرستان نداریم و تلاش داریم در زمینه وقف با نیت قرآن در بین واقفان و مردم فرهنگ‌سازی کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دورود با اشاره به کم بودن تعداد موقوفات منفعتی در این شهرستان خواستار مشارکت مردم، خیرین و واقفان در وقف مشارکتی شد و گفت: در حال حاضر نیاز است در حوزه قرآن، روضه‌خوانی، کمک به ایتام و نیازمندان، ترویج شعائر اسلامی، کمک به زوجین بی‎بضاعت، دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت، زیارت عتبات‌ عالیات و کمک به معلولان انجام بگیرد کمااینکه کمک به فعالیت‌های قرآنی، نیازمندان و زوجین جوان در اولویت قرار دارد.

حجت‌الاسلام ارکبان با اشاره به فعالیت سه مرکز افق در امامزادگان این شهرستان، بیان کرد: مراکز افق در سه امامزاده زید بن علی، ابوعلی و عبدالله(ع) مستقر هستند.

انتهای پیام
captcha