راهیابی نوجوان لرستانی به مرحله نهایی باشگاه‌های کتابخوانی کشور
کد خبر: 3988137
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

راهیابی نوجوان لرستانی به مرحله نهایی باشگاه‌های کتابخوانی کشور

ماه‌آفرین نادی‌سر، نوجوان کتابخوان شهرستان دورود به‌عنوان تنها نماینده استان لرستان در مرحله نهایی این رخداد فرهنگی در سطح کشور حضور خواهد داشت.

راهیابی نوجوان لرستانی به مرحله نهایی باشگاه‌های کتابخوانی کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی که از اوایل پاییز سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسید و از میان ۲۷ هزار باشگاه با ۴۵۰ هزار عضو که در ۱۹۶۰ شهر و روستا تشکیل ‌شده بود، نامزدهای مرحله ‌نهایی اعلام شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دورود، ماه‌آفرین نادی‌سر، نوجوان کتابخوان شهرستان دورود به‌عنوان تنها نماینده استان لرستان در مرحله نهایی این رخداد فرهنگی در سطح کشور حضور خواهد داشت.

این نامزدها پس از چند مرحله داوری از میان مستندات  ۷۰۰ باشگاه، ۲۰۰۰ فیلم و بیش از ۲۰۰۰ نامه رسیده به دبیرخانه مرکزی انتخاب شدند. در مرحله بعد، برگزیدگان هر بخش به‌صورت جداگانه انتخاب و اعلام خواهند شد.

آثار و فعالیت‌های باشگاه‌های کتاب‌خوانی با توجه به شاخص‌هایی چون خلاقیت و ابتکار، فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی در فضای مجازی، میزان اثرگذاری فعالیت‌ها، رسایی و شیوایی مستندات، توسط کارشناسان و متخصصان حوزه ترویج کتاب‌خوانی و ادبیات کودک و نوجوان، بررسی و داوری شدند. این داوری در سه بخش باشگاه برگزیده، نامه برگزیده و فیلم برگزیده انجام شد.

داوری آثار رسیده به دبیرخانه نیز در چند مرحله صورت گرفت. داوری اولیه در دبیرخانه شهرستان‌ها انجام و در ادامه آثار برگزیده هر شهرستان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

هیئت ‌داوران تعداد ۴۰ باشگاه، ۴۰ نامه به نویسنده و ۴۰ فیلم کوتاه را به‌عنوان نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی اعلام کرده که فهرست آن‌ها در سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس http://bookpromotion.ir/ قرار دارد.

انتهای پیام
captcha