لزوم پیگیری عملیاتی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستگاه‌ها
کد خبر: 3988018
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

لزوم پیگیری عملیاتی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستگاه‌ها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان بر لزوم پیگیری عملیاتی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌ها، دستگاه‌ها و ادارات تأکید کرد و گفت: باید یک نهاد نظارتی بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در ارگان‌ها راه‌اندازی شود و اگر نهادی کم‌کاری کرد، مورد سؤال واقع شود.

لزوم پیگیری عملیاتی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌ها، دستگاه‌ها و اداراتبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله حیات‌الغیب، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، ۱۲ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زیر نظر نماینده ولی‌ فقیه در استان‌ها مسیر انقلاب را طی می‌کند و مسیر حرکت آن همان خط و مسیری است که امامین انقلاب آن را ترسیم کرده است.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با یادآوری اینکه این شورا زیر نظر هیچ جناحی نیست، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مواقع خاص با اقدام به‌موقع موضع‌گیری کرده و هماهنگ‌کننده حضور مردم است.

حیات‌الغیب گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از پرسابقه‌ترین نهادهای انقلاب و باسابقه درخشان و دستگاهی است که براساس یک نیاز واقعی ایجاد شده است، کمااینکه این شورا با بصیرت‌افزایی در صحنه‌های مختلف قبل و بعد دفاع مقدس قبل و بعد رحلت امام(ره) خوب ورود پیدا کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه این شورا به‌عنوان مؤذن انقلاب شناخته می‌شود، اضافه کرد: همان‌طور که مؤذن سر وقت اذان می‌گوید و حرکت آن اساس و مبنا دارد به‌طوری‌ که با تکبیر آغاز و با تکبیر به پایان می‌پذیرد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز مسئول سیاست‌گذاری و برگزاری مراسم در مناسبت‌های و ایام‌الله انقلاب اسلامی است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به مشکلات و دغدغه‌های مردم تأکید کرد و گفت: گاهی مسئولان دیرتر از مردم به میدان می‌آیند، به‌معنای دیگر مردم زودتر به میدان می‌آیند و این نشان از قدرشناسی مردم است و مسئولان باید بدانند وقتی مردم با این بصیرت، شرافت و تشخیص احساس تکلیف می‌کنند، وظیفه ما خدمت به آنان است.

حیات‌الغیب با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف عملیاتی نشده است بر لزوم پیگیری عملیاتی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌ها، دستگاه‌ها و ادارات تأکید کرد و افزود: باید یک نهاد نظارتی بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در ارگان‌ها راه‌اندازی شود و اگر نهادی کم‌کاری کرد، مورد سؤال واقع شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های ما مطلوب دانشگاه در تراز انقلاب نیستند، افزود: هنوز دانشگاه اسلامی که مدنظر  مقام معظم رهبری است ایجاد نشده و در دولت جدید باید منویات مقام معظم رهبری اجرایی شود.

وی در خصوص فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: هنگام برگزاری یک مراسم همه جوانب آن مراسم رعایت می‌شود کمااینکه بیشتر اجتماعات و مراسم به شکل ملی است و به‌صورت محدود به شکل خاص در استان‌ها برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به بزرگداشت مناسبت‌ها و برگزاری راهپیمایی‌ها در راستای گرامیداشت شعائر اسلامی و قرآنی است، ادامه داد: وقتی ما راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنیم، هدف ما کمک به مردم فلسطین است، چراکه همه مسائل و مناسبت‌ها سیاسی و انقلابی هستند.

وی با یادآوری اینکه اساس حرکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ریشه در قرآن و روش ائمه(ع) دارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در دین دارد؛ امام(ره) تا براساس فقه احساس تکلیف نکردند، انقلاب تشکیل ندادند؛ به‌معنای دیگر تشکیل انقلاب بر اساس فقه اسلامی است، چراکه اسلام می‌تواند برای بشر الگوی زندگی ارائه دهد و نیازهای امروز، فردا، دنیا و آخرت را تأمین کند و به‌معنای دیگر می‌توان گفت تشکیل حکومت اسلامی برای رشد بشر بوده است.

انتهای پیام
captcha