تعطیلی مؤسسات قرآن با افزایش هزینه‌های رهن و اجاره / مجمع خیران قرآنی تشکیل شود
کد خبر: 3987671
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
مسئول مؤسسه قرآنی زینب‌الکبری(س) مطرح کرد؛

تعطیلی مؤسسات قرآن با افزایش هزینه‌های رهن و اجاره / مجمع خیران قرآنی تشکیل شود

مسئول مؤسسه قرآنی زینب‌الکبری(س) خرم‎آباد با بیان اینکه بسیاری از مدیران مؤسسات قرآن قادر به پرداخت رهن‌های صد میلیونی و اجاره‌های هفتصد تا یک میلیونی نیستند و تعطیل کردن مؤسسات را بر تحمل این همه مشکل ترجیح داده‌اند، خواستار تشکیل مجمع خیران قرآنی با هدف استفاده از ظرفیت خیران برای کمک به مؤسسات و خانه‌های قرآن شد.

تعطیلی مؤسسات قرآنی به‌دنبال افزایش سرسام‌آور رهن و اجاره / مجمع خیران قرآنی تشکیل شودفرشته تقی‌پوریگانه، مسئول مؤسسه قرآنی زینب‌الکبری(س) خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، بیان کرد: این مؤسسه قرآنی فعالیت خود را از سال 90 در خرم‎آباد آغاز کرد و در سال 92 با مجوز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی‌، قرائت تحقیق و ترتیل، ترجمه‌، مفاهیم‌، حفظ‌، سیره معصومین(ع)، احکام‌، ادعیه، زیارات، مدیحه‌سرایی‌، اذان‌، ابتهال‌، هم‎خوانی و تواشیح، برگزاری مسابقات قرآن و عترت است و برپایی کلاس‎های مجازی آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روانخوانی با استفاده از شعر، قصه و بازی از فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی است.

تقی‌پوریگانه ادامه داد: در حال حاضر پنج کلاس آموزش قرآن به‌صورت مجازی در این دارالقرآن برپاست و کلاس‎های آموزش قرآن حضوری نیز با شرکت بین 7 تا 10 نفر قرآن‌آموز برگزار می‏‌شود. قبل از کرونا قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی در هر ترم به بیش از 200 نفر می‎رسید ولی متأسفانه شیوع کروناویروس باعث ریزش شدید آمار قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی شد.

مسئول مؤسسه قرآنی زینب‌الکبری(س) خرم‎آباد با بیان اینکه فعالیت اصلی مؤسسه آموزش روخوانی با استفاده از روش بازی، شعر و قصه به کودکان و خردسالان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های قبل مربی قرآن حرم امام رضا(ع) بودم در مؤسسه زینب‌الکبری(س) نیز آموزش کودکان با استفاده از روش بازی، شعر و قصه را خودم برعهده دارم و برای بانوان بی‌سواد و کم‌سواد نیز کلاس آموزش روخوانی قرآن در این مؤسسه قرآنی برگزار می‏‌شود.

وی با اشاره به نداشتن مکان مستقل به‌عنوان یکی از مشکلات مؤسسات قرآن، گفت: متأسفانه اجاره و رهن منازل مسکونی در خرم‎آباد بسیار بالا رفته و بسیاری از مدیران مؤسسات قرآن قادر به پرداخت رهن‌های صد میلیونی و اجاره‌های هفتصد تا یک میلیونی نیستند و تعطیل کردن مؤسسات را بر تحمل این همه مشکل ترجیح داده‌اند.

تقی‌پوریگانه با بیان اینکه نداشتن مکان مستقل باعث شده هر سال مجبور به جابجایی و انتقال از یک محله به محله دیگر شهر باشیم، افزود: با توجه به سنگینی رهن و اجاره، مکان‌هایی که برای مؤسسه قرآنی پیدا می‌کنیم اغلب دور از دید مردم و در کوچه و پس‌کوچه‌هاست، لذا برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی کلاس‎ها با مشکل مواجه هستیم و نمی‌توانیم قرآن‌آموز زیادی جذب کنیم.

این فعال قرآنی عدم استقبال خانواده‌ها از کلاس‎های آموزش قرآن را یکی دیگر از مشکلات مؤسسات قرآنی ذکر کرد و ادامه داد: خانواده‌ها نسبت به شرکت فرزندان خود در کلاس‎های تقویتی، هنری و ورزشی استقبال بیشتری نشان می‎دهند تا شرکت در کلاس‎های قرآن و این باعث شده آمار قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی روز به روز کاهش پیدا کند.

مسئول مؤسسه قرآنی زینب‌الکبری(س) خرم‎آباد خواستار جذب خیران قرآنی با هدف استفاده از ظرفیت خیران برای کمک به مؤسسات و خانه‌های قرآنی شد و گفت: همان‌طور که مجمع خیرین مدرسه‌ساز، سلامت و مسکن‌ساز شکل گرفته است مدیران قرآنی استان باید تلاش خود برای جذب خیران قرآنی را به‌کار بگیرند تا حداقل با استفاده از ظرفیت خیران قرآنی مانع از تعطیلی فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و مراکز قرآنی شد.

وی افزود: مشکلات مالی مؤسسه قرآنی و اجاره و رهن‌های سنگین باعث شده مدیران مؤسسات قرآنی مدام دغدغه داشته باشند و قطعاً مدیری که با باری از مشکلات مالی مواجه است نخواهد توانست در کارش ابتکار و نوآوری داشته باشد و برای جذب مخاطب تلاش خود را به‌کار بگیرد.

انتهای پیام
captcha