ابعاد مختلف جهاد فرهنگی امام موسی کاظم(ع) مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3987377
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

ابعاد مختلف جهاد فرهنگی امام موسی کاظم(ع) مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد زندگی امام هفتم شیعیان، گفت: ابعاد مختلف جهاد فرهنگی امام موسی کاظم(ع) مورد توجه قرار گیرد.

نماز جمعهبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: نماز جمعه میعادگاهی برای تقوا و بصیرت افزایی است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر مردم را به دو دسته تقسیم می‌کند، افزود: از دیدگاه مولای متقیان گروهی مسئولیت را برای رسیدن به ثروت و قدرت می‌خواهند و در پی آن هستند که از این طریق به پست و مقام برسند و از این مسیر آینده خود و منسوبانشان را تامین کنند.

شاهرخی با اشاره به اینکه دسته دوم مسئولان از دیدگاه امام علی(ع) کسانی هستند که به دنبال عمل صالح هستند و تلاش آنان برای ذخیره و اندوخته عمل صالح و رضایت خداوند متعال است، تصریح کرد: این دسته از مسئولان مورد تایید مولای متقیان هستند زیرا در کار آنان اخلاص وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با یادآوری اینکه امسال عید غدیر با هفته بزرگداشت نماز شده مقارن شد، ادامه داد: در نماز جمعه مشاهده می‌شود ائمه جمعه مردم را به تقوای الهی دعوت می‌کنند تا اطاعت از فرامین الهی در دل‌ها رسوخ کند خطبه‌های نماز جمعه جزئی از نماز است.

امام جمعه مردم خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مسلمان سه بار فرمان خدا را ترک نمی‌کند، افزود: اگر کسی در زمان امام غیر معصوم نماز جمعه را سبک بشمارد و منکر نماز جمعه شود، سرزنش شده است چراکه در روایات اسلامی آمده است که هر کس نماز جمعه را ترک کند خداوند او را پریشان می‌کند، برای او آسایش نمی‌گذارد، اموراتش را برکت نمی‌دهد و نمازش کامل نیست.

وی با اشاره به عید غدیرخم، افزود: روز عید غدیرخم مسئله تعیین جانشینی بعد از پیامبر است و خداوند اراده کرده که رسالت جهانی نبی مکرم اسلام را با تعیین امام علی(ع) به عنوان وصی و جانشین بعد از خود تثبیت کند.

شاهرخی با یادآوری اینکه امسال غدیر نسبت به سال‌‌های گذشته متفاوت بود و برنامه‌های مجازی و حضوری به صورت بی‌نظیر برگزار شد، ادامه داد: چند صد هزار غذا طبخ و توزیع شد و آنچه مشهود بود حضور پرشور جوانان و نوجوانان بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به سالگرد تاسیس سالگرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این شورا در بزرگداشت مناسبت های انقلاب و در راستای اهداف امامین انقلاب فعالیت دارد که جای تقدیر و تشکر از زحمات عوامل این شورا دارد.

خطیب نماز جمعه مردم خرم‌آباد با اشاره به ۹ مرداد ولادت موسی بن جعفر(ع) گفت: امام موسی کاظم(ع) در میان حکومتی فاسد، یک جهاد فرهنگی و تلاش مضاعف را انجام داد به گونه‌ای که به هارون می‌گفتند در حکومت تو دو خلیفه وجود دارد یکی خودت و دیگری موسی بن جعفر(ع) است‌ کمااینکه آن حضرت مدت‌ها در روستاها و شامات مخفی بود ولی از هدایت دست برنداشت.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ابعاد زندگی امام هفتم شیعیان، گفت: ابعاد مختلف جهاد فرهنگی امام موسی کاظم(ع) مورد توجه قرار گیرد.

شاهرخی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت نکته قابل تاملی را تاکید کردند، افزود: هر جا کارها منوط به ارتباط با غرب بود موفق نبودیم و این تجربه‌ای مهم برای دولت جدید است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه مردمی که در کشور می‌کنند تحت نام اسلام و ایران با هم پیوند دارند چراکه ایران سرزمین واحدی است اما برای بهتر نگه داشتن آن به استانهایی تقسیم می شود، افزود: لرستان سرزمین دلیرمردان و جوانمردان و دارای منابع غنی است و اگر سدهای در دست استان مانند سد معشوره تکمیل شود مشکلات آب استان برطرف می‌شود این در حالی است که استان ما در فصل پربارش دچار سیل و در تابستان دچار کم آبی است‌.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در وضعیت موجود تصمیماتی برای بهبود وضع خوزستان در رابطه با کم‌آبی گرفته می‌شود راه حل مشکل کم‌آبی خوزستان را تکمیل سدهای لرستان دانست و گفت: متوسط زمین‌های آبی کشوری زمین‌های آبی ۴۶ درصد است ولی در لرستان ۲۳ درصد است و برای جبران این کمبود باید ۱۷۰ هزار زمین‌های استان آبی شوند.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو به اندازه کافی به لرستان تخصیص نداده است هر تصمیمی که برای خوزستان گرفته می‌شود باید با در نظر گرفتن تخصیص آب لرستان باشد، افزود: بهره‌مندی لرستان از سد بختیاری باید مورد توجه برنامه ریزان باشد و از ظرفیت نیروی انسانی و شرکت‌های استان برای تکمیل سد بختیاری استفاده شود.

شاهرخی به سابقه پیوندهای فرهنگی لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: از گذشته بین لرستان و خوزستان ارتباطات اقتصادی، داد و ستد و نسبت‌های قومی، خویشی و سببی وجود دارد و مسئولان ملی مشکلات لرستان و خوزستان را در کم آبی مانند هم می‌بینند.

انتهای پیام
captcha