بهره‌مندی از ظرفیت‌ ستادهای نمازجمعه برای مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی «رضوی»
کد خبر: 3986665
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تأکید کرد؛

بهره‌مندی از ظرفیت‌ ستادهای نمازجمعه برای مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی «رضوی»

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی «رضوی»، گفت: در راستای جذب مشارکت حداکثری مردم در این جشنواره باید از ظریفت‌های ائمه جمعه و جماعت و ستادهای نماز جمعه استفاده شود.

ظرفیت‌ ستادهای نمازجمعه برای جذب مشارکت مردم در مسابقه کتابخوانی «رضوی» استفاده شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد در دیدار با مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی لرستان که دوشنبه، چهارم مردادماه انجام شد، با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: اینکه انسان در مسیر زندگی خود بتواند در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آموزش و یادگیری حرکت کند یک توفیق الهی است که نصیب افراد خاص می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان مطالعه مفید با رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه مستقیم دارد، افزود: کتاب خوب برای همه انسان‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان یک مشاور امین است که می‌تواند در تعیین مسیر زندگی آنها نقش بسزایی داشته باشد.

شاهرخی اضافه کرد: خداوند متعال به همه انسان‌ها ویژگی یادگیری و آموختن بی‌نهایت را اعطا فرموده، لذا بهترین کار برای افزایش دانش‌های لازم برای عموم مردم در گروه‌های سنی مختلف، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است.

نماینده ولی‎ فقیه در لرستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های موجود با گرایش هرچه بیشتر افراد جامعه به سمت مطالعه برطرف خواهد شد، به پیشرفت تکنولوژی در جوامع بشری اشاره کرد و گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که در روش مطالعه سنتی و مجازی افراط و تفریط صورت نپذیرد و تکنولوژی باعث از بین رفتن کتاب کاغذی نشده و فناوری اطلاعات در راستای توسعه هرچه بیشتر کتاب و کتابخوانی به‌کارگیری شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: این جشنواره یک سنت حسنه است که هر ساله برگزار می‌شود و در راستای جذب مشارکت حداکثری عموم مردم در این جشنواره باید از ظریفت‌های ائمه جمعه و جماعت و ستادهای نماز جمعه استفاده شود و به همین منظور ستادهای نماز جمعه در سراسر استان آماده همکاری در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هستند.

 فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، خدمات فیزیکی کتابخانه‌های عمومی همانند بسیاری دیگر از مشاغل، با محدودیت‌هایی روبرو شد، اما با همت کتابداران این تهدید به فرصت تبدیل شد و فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی با موضوع کتاب و کتابخوانی در حجمی گسترده در فضای مجازی انشار یافت.

وی افزود: مسابقات کتابخوانی ویژه همه رده‌های سنی با موضوعات مختلف، معرفی کتاب تصویری و متنی، نشست‌های کتابخوان، ویژه‌برنامه‌های مناسبتی، قصه‌گویی و آموزش کاردستی از جمله فعالیت‌های مجازی کتابداران استان در ایام بیماری کرونا بوده که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

طهماسبی به یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کشور و استان اشاره کرد و ادامه داد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌ بیت(ع)، با اضافه شدن بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی از چند منظر حائز اهمیت است، نخست آنکه گرایش مستقیم عموم مردم را با کتاب و کتابخوانی به‌دنبال داشته و دیگری آشنایی و شناخت بیشتر سیره ائمه‌ اطهار(ع) است.

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌ بیت(ع) از طریق انتشار گسترده‌ این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، فعالیت می‌کند.

طهماسبی تصریح کرد: امسال یازدهمین دوره‌ این جشنواره‌ ملی با بخش ویژه حضرت مهدی(عج) برگزاری می‌شود و مردم استان می‌توانند همانند سال‌های گذشته در گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال و یک گروه هم به‌صورت خانوادگی، با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های ستاد مبارزه با این بیماری به‌صورت مجازی در این جشنواره به نشانی www.samakpl.ir شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha