توزیع 15 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان لرستانی با اجرای طرح «اطعام علوی»
کد خبر: 3986515
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
از سوی اوقاف لرستان انجام می‌شود؛

توزیع 15 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان لرستانی با اجرای طرح «اطعام علوی»

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان از پخت و توزیع 15 هزار پرس غذای گرم در قالب طرح «اطعام علوی» همزمان با عید غدیر خم در استان خبر داد.

توزیع 15 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در قالب طرح «اطعام علوی»حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‎زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از اجرای طرح «اطعام علوی» همزمان با عید سعید غدیر خم در استان خبر داد و گفت: موکب‎الحسین(ع) اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در روز عید سعید غدیر خم اقدام به برپایی یک آشپزخانه و پخت غذای گرم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در طرح اطعام علوی 15 هزار غذای گرم پخت و بین نیازمندان و آسیب‎دیدگان ناشی از کرونا توزیع خواهد شد، افزود: در شهرستان خرم‎آباد پنج هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‎شود و در سایر شهرستان‌ها نیز پخت و توزیع غذای گرم در ادارات اوقاف و امور خیریه را داریم.

عباس‌زاده با بیان اینکه هزینه این طرح از محل درآمد امامزادگان، کمک خیرین و موقوفات مرتبط با جشن‌ها و اعیاد اسلامی تأمین می‎شود، اضافه کرد: به‌مناسبت ایام عید قربان تا غدیر که به دهه ولایت نام‌گذاری شده است، اوقاف و امور خیریه لرستان برنامه‌های مختلفی را در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می‏‌کند که تعظیم شعائر و ایجاد فضای شاد در اعیاد قربان و غدیر از اهداف مهم این برنامه‌هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری جشن‌های «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در 24 بقعه متبرکه استان لرستان خبر داد و گفت: این برنامه شامل سخنرانی، مولودی‌خوانی، جشن و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است.

انتهای پیام
captcha