مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در لرستان آغاز شد
کد خبر: 3985915
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
امروز؛

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در لرستان آغاز شد

چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی استان لرستان، امروز، ۲ مردادماه در شهرستان خرم‎آباد آغاز شد.

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن اوقاف امروز در لرستان آغاز شدمحمدتقی دریکوندی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، آز آغاز مرحله مقدماتی(شهرستانی) چهل و دومین دوره مسابقات قرآن كريم در استان لرستان خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات امروز، دوم مرداد در شهرستان خرم‎آباد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن سایر شهرستان‌های استان لرستان نیز تا عید غدیر خم برگزار خواهد شد، افزود: مسابقات ویژه بانوان در شهرستان خرم‎آباد امروز، دوم مرداد و مسابقات ویژه آقایان نیز فردا یکشنبه، سوم مرداد در مهدیه مرتضوی شهر خرم‎آباد برگزار می‏‌شود.

دریکوندی با اشاره به کاهش افراد شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات و اینکه لرستان در رتبه‌بندی تعداد شرکت‌کنندگان در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف رتبه آخر را دارد، ادامه داد: در دوره‌های گذشته بخشی از ثبت‌نامی‌ها از روستاها و مناطق محروم استان بودند که به‌صورت حضوری در این مسابقات ثبت‌نام می‌کردند اما امسال با توجه به عدم وجود امکانات اینترنتی در تمام استان بسیاری از افراد در مناطق محروم نتوانستند به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

وی شیوع ویروس کرونا و مشکلات و چالش‌های ناشی از آن را از دیگر عوامل اثرگذار در کاهش افراد ثبت‌نامی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در لرستان دانست و گفت: استان لرستان بعد از استان‌های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان و ایلام در رتبه آخر افراد ثبت‌نامی در این مسابقات قرار دارد که باید علل آن به‌صورت کارشناسی بررسی و راهکارهای ترغیب مردم به مشارکت بیشتر در این مسابقات بررسی و در مقام عمل اجرا شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به ثبت‌نام ۱۷۱ لرستانی برای شرکت در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه، اضافه کرد: در این دوره به تفکیک جنسیتی ۷۵ نفر از آقایان، ۹۶ نفر از بانوان و مجموعاً ۱۷۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منتخبان مرحله مقدماتی به مرحله استانی معرفی خواهند شد، گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و كل قرآن كریم، تفسیر عمومی قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن كریم، اذعان و دعاخوانی در دو بخش بانوان و آقایان در رده‌های سنی بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha