قرائت دعای عرفه در 24 بقعه متبرکه لرستان
کد خبر: 3985012
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

قرائت دعای عرفه در 24 بقعه متبرکه لرستان

مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه در 24 بقعه متبرکه استان لرستان از جمله آستان مقدس امامزاده زید بن‌ علی، جعفر، ابراهیم و محمد(ع) برگزار می‌شود.

قرائت دعای عرفه در 24 بقعه متبرکه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، با توجه به فرارسیدن روز عرفه، مراسم قرائت دعای پرفیض این روز در 24 بقعه متبرکه استان لرستان از جمله آستان مقدس امامزاده جعفر بروجرد، زید بن علی(ع) خرم‎آباد،  ابراهیم(ع) دلفان و محمد(ع) درب‌گنبد برگزار می‏‌شود.

این مراسم به‌ همت ادارات اوقاف و امور خیریه لرستان، عصر سه‌شنبه، 29 تیرماه در دو بخش مجازی و حضوری همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد و علاوه بر قرائت دعای پرفیض عرفه، سخنرانان درباره اهمیت و جایگاه روز عرفه در بین مسلمانان سخنرانی خواهند کرد.

همچنین، به‌مناسبت ایام عید قربان تا غدیر که به دهه ولایت نام‌گذاری شده است، ادراه‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با هدف تعظیم شعائر و ایجاد فضای شاد برنامه‌های مختلفی را با عنوان «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در 21 بقعه متبرکه استان برگزار می‏‌کند که این برنامه شامل سخنرانی، مولودی‌خوانی، جشن و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است.

در روز عید سعید غدیرخم در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان یک آشپزخانه برپا و اقدام به طبخ 10 هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا سطح شهر خرم‎آباد خواهد کرد.

همچنین، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان امروز، 28 تیرماه از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در 200 نقطه استان خبر داد و گفت: در خرم‌آباد این مراسم ساعت 15:30 روز سه‎شنبه، 29 تیرماه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مردم مؤمن و ولایی در مصلی الغدیر این شهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین نماز عید سعید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در نقاط مختلف استان لرستان، اقامه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha