ثبت 10 وقف جدید در لرستان / سهمیه امسال 50 وقف است
کد خبر: 3984859
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد:

ثبت 10 وقف جدید در لرستان / سهمیه امسال 50 وقف است

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت 10 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد و گفت: بیشتر این وقف‌ها مربوط به شهرستان دلفان است.

ثبت 10 وقف جدید در لرستانحجت‌‎الاسلام محمدجواد عباس‎زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از ثبت 10 وقف جدید در استان خبر داد و گفت: این تعداد وقف از ابتدای امسال تاکنون در استان لرستان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه حدود 800 نوع نیت خیر توسط واقفان کل کشور در سامانه اوقاف ثبت ‌شده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیشترین تعداد وقف به ثبت رسیده در استان لرستان در حوزه مسجد و یک مورد نیز وقف یک ساختمان با نیت کمک به نیازمندان بوده است که می‎طلبد با توجه به نیاز روز، نیات واقفان نیز تغییر کند.

عباس‌زاده سهمیه وقف جدید در لرستان برای امسال را 50 مورد ذکر کرد و ادامه داد: این وقف‌ها که از ابتدای امسال تاکنون در لرستان به ثبت رسیده در شهرستان‌ها دلفان، بروجرد و خرم‎آباد هستند که بیشترین آنها در شهرستان دلفان بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به وجود دو هزار و 700 موقوفه در لرستان، گفت: نزدیک به دو هزار و 300 مورد یعنی 90 درصد موقوفات در لرستان انتفاعی و شامل مسجد، حسینیه، فاطمیه و عباسیه هستند و تعداد کمی از موقوفات استان منفعتی و درآمدزا هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز سهمیه وقف استان لرستان 50 مورد بود که متأسفانه با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی تنها 40 مورد آن به ثبت رسید که امیدوارم در سال‌ جاری این تعداد سهمیه وقف لرستان محقق شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه مردم باید با وقف به‌عنوان یک سنت حسنه و چشمه همیشه جاری بیشتر و بهتر آشنا شوند، بر لزوم تقویت فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: شاید کسی نتواند به تنهایی وقفی ایجاد کند اما اگر یک گروه، خانواده، اداره و طایفه مشارکت کنند می‌توانند موقوفه‌ای بر مبنای نیت خاص خود ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha