پروژه موشن‌گرافی طرح ولایت اجرا می‌شود / 30 هزار نفر در نوبت طرح
کد خبر: 3980933
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
حجت‌الاسلام ابوطالبی:

پروژه موشن‌گرافی طرح ولایت اجرا می‌شود / 30 هزار نفر در نوبت طرح

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان اینکه 30 هزار نفر برای حضور در طرح ولایت ثبت نام کرده‌اند، گفت: پروژه موشن‌گرافی را در دستور کار داریم و مباحث در قالب 240 کلیپ ده دقیقه یعنی دو هزار و 400 دقیقه تهیه می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال تولید شود.

ارسال/به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی، رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، هشتم تیرماه در نشستی خبری، گفت: دوره‌های طرح ولایت سال بیست‌وششمین دوره خود را سپری می‌کند و از سال 75 شروع شده است، این طرح ابتدا برای دانشجویان بسیجی پیش‌بینی شد ولی به تدریج اقشار مختلف اعم از طلاب، فرهنگیان و استادان دانشگاه و دانشجویان غیر بسیجی هم وارد این طرح شدند و امروز متقاضیانی از تمامی اقشار حتی دانش‌آموزی داریم.

وی افزود: تا امسال حدود 81 هزار نفر در این دوره‌ها فارغ‌التحصیل شده و گواهی پایان دوره را دریافت کرده‌اند؛ اصل دوره شش کتاب با موضوعات معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی و فلسفه سیاست و ... است که در قالب 12 واحد درسی ارائه می‌شود و برخی مراکز دانشگاهی گواهی علمی این طرح را می‌پذیرند و معادل‌سازی می‌کنند.

ابوطالبی اظهار کرد: در کنار این آموزش‌ها، مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه برای پشتیبانی این کار، فعالیت تدوین متون، تربیت استاد و مدرس کتب را هم در دستور کار دارد؛ الان حدود 400 استاد آموزش دیده برای تدریس این دوره‌ها تربیت شده‌اند؛ این طرح در سال 99، در دانشگاه‌های افسری و برخی شهرهایی که مشکل کرونا کمتر بود برگزار شد و حدود هفت هزار نفر در دوره حضوری شرکت کردند. البته دوره مجازی هم از سال قبل شروع شده و در سال 99 حدود هفت هزار نفر هم از این طریق آموزش دیده‌ که بخشی از آنها فارغ التحصیل شده‌اند.

برگزاری طرح ولایت به عربی

ابوطالبی بیان کرد: در سال 99 حدود 70 استاد از تربیت مدرس فارغ‌التحصیل داشتیم و الان هم چند دوره آموزشی تربیت مدرس داریم و 120 نفر مشغول فراگیری و آموزش هستند. در بخش تدوین متون هم آثار، بازنویسی و بازخوردگیری می‌شود همچنین به علت استقبال زیاد از دوره‌ها در خارج کشور اقدام به ترجمه کتاب‌ها شده و 5 کتاب به عربی ترجمه و نشر یافته است. امسال برای اولین بار دوره آموزش طرح ولایت به عربی هم آغاز شده است. در بخش زبان انگلیسی هم یک کتاب ترجمه شده و کتاب دوم هم در حال ترجمه است و مابقی هم ترجمه خواهند شد.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی اضافه کرد: در بخش دانش‌آموزی تقاضاهای زیادی وجود داشته است؛ لذا برای دانش‌آموزان اول ابتدایی محتواهایی در قالب داستان نوشته شده که در مرحل ارزیابی و نهایی شدن است و بخشی هم برای پایان ابتدایی است؛ برای سنین اوایل دبیرستان هم 4 کتاب تدوین شده و مجلدات 5 و 6 هم آماده می‌شود و برای دبیرستان هم دو کتاب تدوین شده است.

30 هزار نفر در نوبت طرح ولایت

وی اضافه کرد: امسال حدود 1500 نفر از طلاب برای طرح ولایت ثبت نام کردند که 200 نفر گزینش شده و شرکت می‌کنند و برای دانشجویی هم سال قبل حدود 11 هزار نفر ثبت نام کردند ولی چون دوره برگزار نشد با احتساب افراد ثبت نامی در سال جدید، بیش از 30 هزار نفر برای حضور در دوره ثبت نام شده‌اند ولی به دلیل شرایط کرونایی و در صورت اخذ مجوز می‌توانیم به 3500 دانشجو آموزش بدهیم. این دوره‌ها از 17 تیر آغاز و تا 15 شهریورماه ادامه می‌یابد.

ابوطالبی تصریح کرد: ناجا برای کارکنان و روحانیون عقیدتی سیاسی و حتی نیروهای افسری خود این دروس را به عنوان درس‌های تحصیلی در نظر گرفته‌اند همچنین برای دوره‌های ضمن خدمت هم در نظر گرفته شده است و در ارتش هم برای کارکنان عقیدتی و سیاسی برگزار می‌شود و برای معلمان و فرهنگیان هم در قالب ضمن خدمت دنبال خواهد شد.

وی افزود: برای مهرماه هم درخواست دوره‌های مجازی متعددی داریم که حدود سه هزار نفر از سوی بنیاد علوی علاوه بر هفت هزار نفری که مشغول هستند ثبت نام شده‌اند.

روش عقلی در اثبات ولایت

ابوطالبی در پاسخ به سؤال ایکنا که بازخوردگیری از مجموعه آموزش‌ها آیا نشان از جریان‌سازی دارد یا خیر؟ گفت: این دوره مبنایی اندیشه‌ای است لذا باید بازخوردگیری جدی‌تری صورت بگیرد، ولی بازخوردگیری‌های موردی که صورت گرفته نشان می‌دهد دوره بسیار مؤثر است؛ برخی افرادی وارد طرح شده‌اند که به اذعان خودشان هیچ باور و اعتقاد دینی و مذهبی نداشتند ولی چنان تحول یافتند که دانشگاه را ترک کرده و وارد حوزه علمیه شدند یا کسانی بودند که شغل‌ خوب و پردرآمد خود را رها کرده و به جمع متولیان اجرای طرح پیوسته‌اند.

وی تاکید کرد: محتوای کتب طرح ولایت با نگاه عقلی و از ابتدایی‌ترین مباحث یعنی معرفت شناسی شروع می‌شود؛ یعنی اولین موضوع رسیدن به این مطلب است که آیا ما مبنایی یقینی داریم؟ اگر چنین یقینی ممکن است راه رسیدن به آن چیست؟ اگر فرد از نگاه عقلی به تفکر در هستی و خدا و انسان بیاندیشد در این صورت امکان تحول فکری بالا خواهد رفت.  

ابوطالبی همچنین از اجرای پروژه موشن‌گرافی خبر داد و افزود: پروژه موشن‌گرافی را در دستور کار داریم و مباحث در قالب 240 کلیپ ده دقیقه یعنی دو هزار و 400 دقیقه تهیه می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال تولید شود. محتوای کتب هم به صورت تدیس استاد در فضای مجازی و آپارات بارگزاری شده است در عین حال علاقه‌مندان می توانند از طریق سایت طرح سؤالات خود را بپرسند.

انتهای پیام
captcha