132 اثر برگزیده دانش آموزان مازندرانی به جشنواره نوجوان سالم ارسال شد
کد خبر: 3979138
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
با موضوع زندگی سالم؛

132 اثر برگزیده دانش آموزان مازندرانی به جشنواره نوجوان سالم ارسال شد

معاون آموزش و پرورش مازندران، گفت: از میان یکهزار و 239 اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۱۳۲ اثر برگزیده از استان مازندران به دبیرخانه کشوری جشنواره نوجوان سالم، ارسال شد.

132 اثر برگزیده دانش آموزان مازندرانی به جشنواره نوجوان سالم ارسال شدمحمد شعبانی، معاون آموزش و پرورش مازندران با اعلام پایان مرحله استانی دهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، گفت: یکهزار و ۲۳۹ اثر از شهرستان‌ها و مناطق استان به دبیرخانه استانی رسید که از این میان پس از داوری آثار، ۱۳۲ اثر به عنوان آثار برگزیده به دبیرخانه کشوری ارسال شد.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش خلاقیت‌های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه و ابتکارات جامعه محور برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و تعمیق و تقویت باور‌های دینی را از موضوعات جشنواره دهم، بیان کرد.

شعبانی تصریح کرد: جشنواره نوجوان سالم هر ساله جهت گسترش نهضت فرهنگی در میان دانش‌آموزان، همکاران و والدین در محور‌های نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، انیمیشن و موشن گرافی، مقاله، خلاقیت و ابتکارات مدرسه‌ای، ایده‎‌پردازی، اقدام پژوهی و ... برگزار می‌‌شود.

وی با اشاره به قالب آثار در بخش‌های مختلف، گفت: قالب آثار در بخش ابتکارات مدرسه‌ای، الگو‌ها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس، طرح درس و راهنمای تدریس در کلاس، فیلم مستند تدریس پیشگیری در کلاس بود.

شعبانی ادامه داد: برنامه عمل سالانه مدیر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح یا پروژه نوآورانه مدرسه برای آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری و پروژه‌ها و ملاحظات موردی برای توانمندسازی از دیگر قالب‌های آثار در بخش پژوهش‌های ابتکاری بود.

شعبانی تصریح کرد: تدوین نیمرخ چالش‌ها و فرصت‌های مدرسه، تدوین نیمرخ راه‎کار‌ها و ایده‌ها، طراحی پروژه کوچک، حمایت جویی پروژه کوچک و اجرا و مستند‌سازی پروژه کوچک نیز قالب‌های بخش ابتکارات جامعه محور را تشکیل می‌داد.

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره که دبیرخانه کشوری آن در شهرستان‌های استان تهران واقع است در مردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و امیدواریم با ۱۳۲ اثری که از مازندران به این دبیرخانه ارسال شده، شاهد کسب نتایج خوبی باشیم.

انتهای پیام
captcha