وحدت زیر سایه جمهوریت
کد خبر: 3978472
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳

وحدت زیر سایه جمهوریت

بلوغ سیاسی یعنی همین که اهل تسنن در کنار اهل تشیع، پیر در کنار جوان، زن و مرد و رای‌اولی‌ها، همه و همه در کنار یکدیگر برای آینده کشور خود رایی به صندوق اندازند و خراسان‌جنوبی یکی از همین مکان‌هایی است که در آن اهل سنت و تشیع دوشادوش یکدیگر یک هدف را دنبال می‌کنند و آن، حفظ وحدت و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جامعه اهل سنت خراسان‌جنوبی همواره و در همه جا در کنار برادران تشیع دل در گرو این خاک داشته و همواره در راستای اعتلای میهن کوشیده‌اند.

بیش از ۱۰ درصد جمعیت خراسان‌جنوبی را اهل تسنن تشکیل می‌دهند؛ جمعیتی که چون برادران اهل تشیع خود را مکلف به مبارزه با دشمنان نظام و حرکت در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی دانسته‌اند‌.

اکنون نیز در یکی از بزنگاه‌های مهم جمهوری اسلامی یعنی انتخابات اهل تسنن نیز در کنار برادران اهل تشیع در خراسان‌جنوبی از همان ساعات اولیه در حال رای دادن بودند و این بلوغ سیاسی هنوز هم وجود دارد.

بلوغ سیاسی یعنی همین که اهل تسنن در کنار اهل تشیع، پیر در کنار جوان، زن و مرد و رای‌اولی‌ها، همه و همه در کنار یکدیگر برای آینده کشور خود رایی به صندوق اندازند.

اهل تسنن خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه و نهبندان ساکن هستند و در روزهای سخت همواره یاریگر نظام و نگهبان مرزهای میهن بوده‌‌اند.

وحدت زیر سایه جمهوریت

بی تفاوتی، راه قرآنی نیست

مولوی عاشوری، از علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: تأکید قرآن کریم بر این است که امانت‌های الهی را به اهل آن واگذارید و رأی دادن دقیقا مضمون همین آیات قرآن است.

وی افزود: در روایات نیز به گونه‌ای دیگر به عشق به میهن به عنوان نوعی از ایمان اشاره شده است.

مولوی عاشوری اظهار کرد: وظیفه مسلمانان اکنون شناخت و آگاهی نسبت به کاندیداها و رأی بر مبنای شناخت است چراکه این یک وظیفه بوده و نباید با بی تفاوتی نسبت به آن کم کاری کرد.

وی تصریح کرد: ایمان به آینده کشور در سایه اسلام اولین باوری است که در ذهن یک مسلمان باید شکل گیرد و این همان ابتدای باور به اسلام است.

انقلاب با بصیرت به بلوغ رسیده است

حسینعلی بخشی، فرماندار درمیان نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول حیات پربرکت خود با بصیرت، آگاهی، حضور در صحنه‌های مختلف و ایثارگری‌های تاریخی ملت ایران از بزرگ ترین تنگناها و فشارها به سلامتی عبور کرده و امروز به بلوغ و شکوفایی رسیده است.

وی افزود: دشمنان قسم خورده انقلاب که همواره با توطئه‌های خود سعی در سد کردن راه و مسیر درخشان ملت ایران را داشتند، با خلق حماسه‌های پی در پی مردم مجاهد، آگاه و انقلابی و حضور بهنگام در صحنه‌های تعیین سرنوشت خویش که برگزاری انتخابات یکی از والاترین تجلیات آن به شمار می‌آید، ناکام ماندند.

بخشی ادامه داد: تقویت اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین میراث گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) که مبتنی بر مردم سالاری دینی است، در این مقطع حساس که بدخواهان و در رأس آن استکبار جهانی همچنان در تلاش برای عملی کردن برنامه‌های شوم خود هستند، بیش از همیشه نیازمند حضور و مشارکت گسترده و پرشور ملت ایران در پای صندوق‌های اخذ رأی برای تعیین سرنوشت خویش است.

وی بیان کرد: امروز، ملت ایران اسلامی با الگوگیری از راه و آرمان‌های شهدای والامقام، امام راحل(ره) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، فریاد حماسی خود را با حضور گسترده در انتخابات؛ باردیگر در سرسرای تاریخ برای حفظ استقلال، تداوم پیشرفت و تقویت عزت ایران و نظام به گوش جهانیان می‌رساند.

انتهای پیام
captcha