حمایت کمیته امداد لرستان از 11 هزار فرزند یتیم و محسنین
کد خبر: 3978018
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
مدیرکل کمیته امداد لرستان خبر داد:

حمایت کمیته امداد لرستان از 11 هزار فرزند یتیم و محسنین

مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به اجرای پویش «ایران مهربان»، گفت: 11 هزار و 846 فرزند تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد، شش هزار و 218 نفر یتیم و پنج هزار و 628 فرزند محسنین هستند.

حمایت کمیته امداد لرستان از 11 هزار فرزند یتیم و محسنینشیخ‌پور، مدیرکل کمیته امداد لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اجرای پویش «ایران مهربان» که با هدف حمایت از ایتام و محسنین تحت حمایت شکل‌ گرفته است، گفت: در حال حاضر یازده هزار و 846 فرزند تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از این تعداد شش هزار و 218 آنها یتیم و پنج هزار و  628 نفر نیز فرزند محسنین هستند.

وی خواستار مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی در این امر خداپسندانه و حمایت از فرزندان ایتام و محسنین شد و افزود: مشارکت در  طرح ایران مهربان از طریق مراجعه به کمیته امداد محل سکونت، سامانه ekram.emdad.ir، ارسال عدد یک به شماره 3000333 امکان‌پذیر است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان در تشریح فعالیت‌های کمیته امداد لرستان با بیان اینکه یکی از اهدافی که کمیته امداد دنبال می‌کند، کمک به امر ازدواج، چه در بخش نوعروسان و تقبل جهیزیه، چه در بخش فرزندان ذکور خانواده به‌ عنوان پرداخت هدایا است، گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌معصومه(س)، رزمایش اهدای 400 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد لرستان و توزیع هزار دستگاه کولر بین مددجویان مناطق محروم و روستایی را برگزار کردیم.

شیخ‌پور با بیان اینکه هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، گاز، ماشین لباس‌شویی، تلویزیون و جاروبرقی بود، اضافه کرد: ارزش هر سری جهیزیه بالغ بر ۱۵ میلیون تومان بود که در مجموع، ارزش 400 سری جهیزیه به شش میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به توزیع یک‌هزار دستگاه کولر آبی بین مناطق محروم و روستایی، گفت: ارزش ریالی این وسایل سرمایشی بیش از چهار میلیارد تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با بیان اینکه هدف کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌هایی است که اقتصاد و زندگی آنها دچار مشکل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات در زمینه‌های مختلف همچون مشکلات روانی، ناهنجاری‌ها،‌ اشتغال، درمان و... بروز می‌کند، باید با حمایت‌های مختلف به قطع این زنجیره فقر کمک‌ کرد.

شیخ‌پور به حمایت کمیته امداد لرستان از 13 هزار دانش‌آموز و دانشجوی اشاره کرد و گفت: باید کمک کرد که این افراد به تحصیل اهتمام جدی داشته باشند و درس را رها نکنند که این چرخه همچنان ادامه پیدا کند.

وی گفت: حدود 900 دانشجوی فارغ‌التحصیل وجود دارد که علاوه بر دریافت خدمات تحصیل به بحث اشتغال آنها نیز از جمله ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌شود.

شیخ‌پور در ادامه با اشاره به اعتبارات یک هزار و 416 میلیارد تومان کمیته امداد در بخش‌های مختلف درمان، ‌مسکن، ‌اشتغال و‌ فرهنگی، گفت: اشتغال در کمیته امداد منحصربه‌فرد بوده و بالغ‌بر 83 درصد شغل‌ها پایدار بوده‌اند، زیرا علاوه بر مهارت‌آموزی و ‌پرداخت تسهیلات، فضا برای عرضه محصولات نیز فراهم‌ بوده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با تأکید بر اهمیت مسکن و اعتبار 400 میلیارد تومانی در این بخش، افزود: با وجود اینکه هزینه‌های مسکن بالا رفته، اما با هم‌افزایی دستگاه‌های فعال در این امر، ‌بنا داریم امسال ۲۵۰۰ طرح مسکن را اجرا کرده و با مجموع مرمت،‌ بازسازی و تعمیر به 3200 مسکن برسد.

انتهای پیام
captcha