شناسایی یک شهید دفاع مقدس
کد خبر: 3977974
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۲

شناسایی یک شهید دفاع مقدس

در هفته ای که گذشت؛ پیکر مطهر شهید والامقام «محمد اسحاقی» از شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس استان البرز در مناطق عملیاتی جنوب کشور شناسایی‌شد.

یک شهید شناسایی شد و یک پدر و مادر شهید فوت شدندپیکر مطهر شهید والامقام «محمد اسحاقی» از شهدای والامقام هشت سال دفاع‌ مقدس استان البرز به‌تازگی در مناطق عملیاتی جنوب کشور شناسایی‌شد.

این شهید والامقام «محمد اسحاقی» متولد سال ۱۳۴۹ است که به‌ عنوان پاسدار در جبهه‌های حق علیه باطل  حضور یافت و سرانجام ۲۷ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ با پست دیده‌بانی در شلمچه و عملیات کربلای 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید «احمد اسحاقی» برادر بزرگوار شهید نیز سال 1363 در جزیره مجنون در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آسمانی شدن پدران شهدا بافقی و بوعذار

سیداحمد میرزمانی بافقی پدر گرانقدر شهیدان «سیدمهدی و سیدمحمد میرزمانی بافقی» آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

وی از شاعران و نویسندگان خوش‌ذوق یزدی بود که در سن 82 سالگی بر اثر کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت.

شهید والامقام «سیدمهدی میرزمانی» متولد 22 مهر 1342 است که 22 فروردین 1362 در جریان عملیات والفجر یک در منطقه عملیاتی فکه براثر اصابت ترکش به سر به فیض شهادت نائل شد و مزار مطهرش در بهشت‌زهرای تهران میعادگاه عاشقان، عارفان و دل‌سوختگان است.

برادرش «سیدمحمد میرزمانی بافقی» نیز متولد اول خرداد 1345 است و در 22 اسفند  1363 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

همچنین مرحوم «حاج لفته بوعذار» پدر شهیدان «سلیمه و حمید» پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 25 خرداد ماه سال 1400 به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «رحیم بوعذار» سال  1348 در شهرستان هويزه به دنيا آمد و سال 1365 در بمباران هوايی گتوند بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

شهید «سلیمه بوعذار» سال 1361 در شهرستان هويزه به دنيا آمد و سال 1365 در شهرك خيبر گتوند بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

درگذشت مادر شهیدان محمدی

یک شهید شناسایی شد و یک پدر و مادر شهید فوت شدندحاجیه خانم محمدی مادر بزرگوار شهیدان والامقام «علیرضا و مجتبی محمدی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «مجتبی محمدی» یکم دی‌ماه 1347 در شهر دولت‌آباد دیده به جهان گشود؛ تا اول راهنمایی درس خواند، سپس به صورت بسیجی راهی جبهه‌ها شد و سرانجام 10 مهرماه 1365 در منطقه فاو بر اثر بمباران هوایی توسط دشمن به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha