دانشگاه‌های ویژه بانوان بستری برای تحقق عدالت آموزشی هستند
کد خبر: 3977651
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

دانشگاه‌های ویژه بانوان بستری برای تحقق عدالت آموزشی هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س)، دانشگاه‌های ویژه بانوان را بستری برای تحقق عدالت آموزشی دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، همزمان با چهاردهمین سالروز تأسیس این دانشگاه، مراسم تکریم ابراهیم عبدی‌پور رئیس سابق و معارفه نسرین صادق‌زاده، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این آیین غفاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروزه اقتدار یک کشور در گرو داشته‌های علمی و معرفتی است که بدون حصول آنها نمی‌توان به رشد و تعالی و ایجاد مقدمات تمدن‌سازی که در اسناد بالادستی مشخص و در بیانات مقام معظم رهبری به آنها اشاره شده است، دست یافت.

وی با بیان اینکه دانشگاه نه صرفاً یک سازمان بلکه یک نهاد اجتماعی است، افزود: اهمیت دانشگاه‌ها و مسئولیت اجتماعی که برای مراکز آموزش عالی متصور است، مسئولیت خطیری را متوجه همه مدیران نظام آموزش عالی کشور نموده است.

سرپرست سازمان امور دانشجویان به دستاوردهای چشمگیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دستاوردهای نظام آموزش عالی بویژه در حوزه‌های مربوط به بانوان یکی از داشته‌هایی است که نظام اسلامی می‌تواند بر اساس آن از خود دفاع کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یکی از اهداف این وزارتخانه را کمک به تحقق عدالت آموزشی دانست و اذعان کرد: برای رسیدن به این هدف مهم نیازمند مجموعه‌ای از راهبردهایی هستیم که با رفع کاستی‌ها، به تحقق عدالت آموزشی بیانجامد.

غفاری با اشاره به تنوع فرهنگی و سلایق گوناگون در جامعه از دانشگاه‌های ویژه بانوان به عنوان فرصتی مناسب به منظور جذب و مشارکت بیشتر دختران برای برخورداری از تحصیلات عالی یاد کرد و اظهار کرد: دانشگاه تک جنسیتی یکی از ظرفیت‌هایی است که می تواند به تحقق عدالت آموزشی کمک کند.

وی ضمن ابلاغ پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از تلاش های تمام دست اندرکاران تحقق این امر و ایجاد این بستر از زمان تاسیس تاکنون، قدردانی کرد و توفیق آنان را در راه تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی آرزو کرد.

همچنین در این آیین غفاری از زحمات ابراهیم عبدی‌پور، رئیس سابق دانشگاه تشکر کرد و گفت: بی‌شک نتایج حاصل شده از این زحمات، برآمده از همکاری و هم‌افزایی و تلاش همه عزیزان در این دانشگاه و در سایر دستگاه های اجرایی استان است.

وی همچنین به تجارب و شایستگی های دکتر نسرین صادق‌زاده، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) در فعالیت های علمی و مسئولیت های اجرایی در دانشگاه های قم و حضرت معصومه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت ایشان می تواند بر گشایش افق های تازه برای این دانشگاه اثرگذار باشد.

نسرین صادق زاده، سرپرست دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز طی سخنانی، این دانشگاه را دانشگاهی جوان و دارای ظرفیت فراوان در جهت تربیت و رشد بانوان توصیف کرد و حمایت های ویژه برای این دانشگاه را از مسئولان وزارتی و استانی خواستار شد.

وی به عبارت «بانوی فرزانه، اعتلای خانواده» به عنوان شعار این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با اینکه حدود نیمی از جمعیت هر جامعه را بانوان تشکیل می دهند اما تاثیر بانوان بر جامعه بیش از این میزان است.

صادق‌زاده با تأسی از این فرمایش معمار کبیر انقلاب که زنان مربیان جامعه اند، حرکت جامعه در مسیر سعادتمندی را در گرو برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب برای رشد اجتماعی، علمی و فرهنگی بانوان در سایه ارتقای آگاهی و توانمندی آنان دانست.

سرپرست دانشگاه حضرت معصومه (س) ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولان استانی، اساتید و کارمندان، ماموریتی که در این راستا برای این دانشگاه تعریف شده است، با افزایش کمیت و کیفیت آموزشی و تربیتی به ثمر بنشیند.

وی در پایان سخنان خود از زحمات رؤسای پیشین دانشگاه به خصوص از ابراهیم عبدی‌پور قدردانی کرد.

ابراهیم عبدی‌پور، رئیس سابق دانشگاه حضرت معصومه(س)، نیز در سخنانی تلاش های مجموعه آموزش عالی کشور برای پاسخ به نیازهای آموزشی و تربیتی موجود را موفقیت آمیز خواند.

وی همچنین تلاش‌های همه دست اندرکاران دانشگاه حضرت معصومه س در توسعه و پیشبرد اهداف آن را ارزشمند دانست و دست یابی به وضعیت مطلوب را مستلزم اهتمام بیشتر همه عزیزان در کنار مهیا نمودن زیرساخت های لازم عنوان کرد.

رئیس سابق دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن اشاره به کاهش منابع مالی در سال‌های اخیر، با ارائه آماری از دستاوردهای این دانشگاه در زمان مدیریت خود، روند رو به رشد در حوزه منابع انسانی، تعداد دانشجویان، تعداد رشته های تحصیلی و زیرساخت های فیزیکی را مورد توجه قرار داد.

وی از همکاری مجموعه وزارتی، مسئولان استانی و اساتید و کارمندان دانشگاه قدردانی و برای سرپرست دانشگاه حضرت مصومه (س) آرزوی موفقیت کرد.

این برنامه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم؛ سیده‌زهره برقعی، مدیر جامعةالزهرا(س)؛ حجت‌السلام والمسلمین محمد‌رضا آخوند‌زاده، معاون استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری؛ محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم؛ صدیقه صدیق، معاون امور بانوان استاندار قم و اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha