خیران قرآنی لرستان شناسایی می‌شوند
کد خبر: 3977131
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان:

خیران قرآنی لرستان شناسایی می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به شناسایی و معرفی خیران قرآنی استان، گفت: در همه شهرستان‌های استان خیرین قرآنی شناسایی و با تشکیل کمیته قرآنی در راستای فرهنگ‌سازی برنامه‌های قرآنی و جلب مشارکت خیرین اقدام خواهیم کرد.

تبحجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با تشریح برنامه‌های این نهاد از تشکیل شورای قرآنی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این شوراهای قرآنی با هدف پیشرفت فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در همه شهرستان‌های استان تشکیل می‌شوند.

وی افزود: این شوراها با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی، خیران، فعالان و مدیران مؤسسات قرآن، مدیران مدارس علمیه، دانشگاه‌ها و ادارات فرهنگی و قرآنی و امامان محله در هر شهرستان تشکیل می‌شود.

جعفرپور شناسایی و معرفی خیران قرآنی را از دیگر برنامه‌های اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان ذکر کرد و ادامه داد: در همه شهرستان‌ها خیران قرآنی شناسایی و با تشکیل کمیته قرآنی در راستای فرهنگ‌سازی برنامه‌های قرآنی و جلب مشارکت خیرین اقدام خواهیم کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان شناسایی و معرفی فعالان قرآنی روستایی را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد و گفت: در هر روستا یک نفر از روستاییان که در زمینه قرآن فعالیت دارد به‌عنوان نماینده تبلیغات اسلامی در آن روستا تعیین می‌شود و این رابطان قرآنی می‌توانند در زمینه اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در روستای محل سکونت خود اقدام کنند.

وی شناسایی استعدادهای قرآنی در رده سنی زیر 18 سال را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد و گفت: این استعدادهای قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، تفسیر قرآن شناسایی می‌شوند و برنامه‌های آموزش قرآن برای آنها برگزار می‌شود.

جعفرپور با اشاره به نقش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و کاهش معضلات اجتماعی، بیان کرد: برای زندان‌ها نیز برنامه‌های آموزش قرآن داریم که این برنامه‌های آموزشی در زندان‌های الیگودرز، بروجرد، دورود و خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha