مؤسسه «کوثر نبی ولایت» خرم‎آباد با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند
کد خبر: 3976569
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

مؤسسه «کوثر نبی ولایت» خرم‎آباد با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند

مدیر مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت خرم‎آباد عدم حمایت مالی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسه را بخشی از مشکلات برشمرد و گفت: با وجود اینکه در این شرایط کرونایی این مؤسسه تعطیل است اما ماهانه اجاره مکان نسبتا بالایی پرداخت می‌شود و همین موضوع باعث شده از نظر مالی با مشکلات بسیاری مواجه باشیم.

مؤسسه‌ای با باری از مشکلات مالی و قرآن‌آموزانی که قادر به پرداخت شهریه نیستندفرشته سعیدی‎نیا، مدیر مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: این مؤسسه قرآنی مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان دریافت کرده و در زمینه آموزش قرآن در رشته‌های مختلف فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با شیوع کروناویروس فعالیت‌های حضوری مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت تعطیل شده و بیشتر در بستر فضای مجازی فعالیت انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر دو کلاس مجازی حفظ و روخوانی قرآن در این مؤسسه قرآنی در حال برگزاری است.

سعیدی‌نیا در بیان مشکلات مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت، نداشتن مکان مناسب و مستقل، بالا بودن رهن و اجاره‌بهای ساختمان‌ها، عدم توانایی قرآن‌آموزان برای پرداخت شهریه، آمار پایین قرآن‌آموزان و همچنین عدم حمایت مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسه را بخشی از مشکلات این مؤسسه قرآنی برشمرد و گفت: با وجود اینکه مجوز فعالیت مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شده ولی متاسفانه طی سال‌های اخیر هیچ‌گونه حمایتی از ما نشده است.

مدیر مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت خرم‎آباد اضافه کرد: یک مشکل دیگر مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت این است که این مؤسسه در حاشیه شهر خرم‎آباد واقع است و ساکنان این منطقه تمایل چندانی به شرکت در کلاس‎های قرآن ندارند و اگر هم رغبت و انگیزه‌ای در برخی از آنان وجود دارد عدم توانایی پرداخت شهریه مانع از حضور آنها در کلاس‎های آموزش قرآن می‏‌شود.

وی افزود: با توجه به فقر و محرومیت ساکنان این محله با کمیته امداد منطقه برای پرداخت شهریه قرآن‌آموزان صحبت کردیم که متاسفانه این موضوع هم نتوانست کاری از پیش ببرد و در حال حاضر این مؤسسه قرآن با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‎کند و با وجود اینکه این مؤسسه قرآن‌آموز ندارد و تعطیل است اما ماهانه اجاره مکان نسبتا بالایی را پرداخت می‎کنم و همین موضوع باعث شده از نظر مالی با مشکلات زیادی مواجه باشم.

سعیدی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر مؤسساتی که موفق به راه‌اندازی پیش‌دبستانی قرآن زیر نظر آموزش و پرورش شده‌اند با مشکلات مالی کمتری مواجه هستند، گفت: متاسفانه مناسب نبودن مکان مؤسسه و اینکه برای راه‌اندازی پیش‌دبستانی قرآن می‎باید چند اتاق، حیاط بزرگ و امکانات دیگر لحاظ شود مؤسسه کوثر نبی ولایت فاقد این شرایط بود و نتوانستم به بخش پیش‌دبستانی قرآن ورود پیدا کنم.

این مدیر و مربی قرآن مؤسسه قرآن کوثر نبی ولایت جذب مخاطب قرآنی در شرایط فعلی را بسیار سخت دانست و اظهار کرد: برای جذب مخاطب قرآن آموزش و پرورش بهترین محلی است که می‎تواند در این زمینه موفق عمل کند چراکه مؤسسات قرآنی این روزها غرق در مشکلات مالی هستند تا جایی‌که حتی قادر به تهیه جایزه برای قرآن‌آموزان نمونه خود نیز نیستند.

انتهای پیام
captcha