حب اهل‌بیت؛ عنصر وحدت‌ امت اسلامی
کد خبر: 3974965
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

حب اهل‌بیت؛ عنصر وحدت‌ امت اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، حب اهل‌بیت را عامل وحدت جهان اسلام دانست و گفت: اهل‌بیت کانون عواطف و مهربانی‌ها هستند که مثل نخ تسبیح، ما را به هم وصل می‌کنند.

حب اهل‌بیت؛ عنصر وحدت‌ امت اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، سه‌شنبه ۱۱ خردادماه، در مراسم اعطای سند افتخار خیرین حرم‌ساز لرستان، با اشاره به ویژگی‌های مردم استان لرستان در ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت، اظهار کرد: مردم لرستان مردمانی تماماً شیعه و محب ذریه رسول خدا(ص) هستند و اوج ارادت مردم این استان به اهل‌بیت را در عزاداری‌های محرم و کمک‌های آنان به عتبات و عالیات می‌توان مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از نبوت حضرت محمد(ص) اسلام باید از سوی افرادی ترویج و اشاعه پیدا می‌کرد، افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) افراد جاه‌طلب و مفسد به‌دنبال منافع شخصی بودند، از طرفی بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام و خانه‌نشینی امام علی(ع)، اسلام به سمت محو شدن رفت، اما با عاشورای حسینی باقی ماند.

حجت‌الاسلام شاهرخی حب به اهل‌بیت را محور وحدت مسلمانان دانست و با بیان اینکه چیزی که تمام انسان‌ها را به هم پیوند می‌دهد محبت و دوستی اهل‌بیت عصمت و طهارت است، اضافه کرد: اهل‌بیت کانون عواطف و مهربانی‌ها هستند که مانند بند تسبیح همه ما را به هم وصل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم حرکت به سمت برنامه‌ها و فعالیت‌های زنده نگه داشتن شعائر اهل بیت، گفت: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و اسلامی همان اظهار محبت به اهل‌بیت است که قرآن و نبی مکرم اسلام بر آن سفارش کرده‌ است.

وی لرستان را کانون محبت و تدین نسبت به اهل‌بیت دانست و با اشاره به حفظ حرمت و جایگاه سادات توسط مردم، افزود: اگر لرستان به سادات احترام می‌گذارند به سبب پیوند آنان با اهل‌بیت است، کمااینکه با وجود سختی‌ها و محدودیت‌ها از جمله سیل سال ۹۸ و شیوع ویروس کرونا ولی مردم در کمک به عتبات و عالیات پای کار آمدند.

حجت‌الاسلام شاهرخی با یادآوری اینکه در چهل ساله اول انقلاب تلاش‌های جهادگونه خوبی صورت گرفته و قطار سازندگی در کشور و به تبع آن استان با شتاب‌های تند و کند در حرکت بوده، اما عین حال با کاستی‌هایی مواجه بودیم، ادامه داد: اسلام، مردم و انتخابات سه مولفه مهم انقلاب اسلامی ایران در کنار هم هستند و زورگویان و ستمگران عالم در صدد هستند، به این مولفه‌ها ضربه بزنند و مصیبت وقتی است که مردم پای صندوق‌های رای نیایند چراکه امروز زورگویان عالم به دنبال کاهش مشارکت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و با اشاره به اینکه با وجود فعالیت‌های صورت گرفته هنوز شهرها و روستاهای ما به حد مطلوب نرسیده است، افزود: شهرداری‌های استان یکی از بدهکارترین سازمان‌ها به ادارات است از طرفی صدها نفر نیروهای اضافی به بدنه شهرداری‌ها تزریق شده، لذا می‌طلبد در انتخاب افراد دقت کنیم.

انتهای پیام
captcha