خوزستانی‌ها تاکنون 19 میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند
کد خبر: 3972065
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

خوزستانی‌ها تاکنون 19 میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: بر اساس اعلام شورای زکات، مردم مؤمن استان بر اساس آمار اولیه تاکنون در عید فطر امسال 19 میلیارد تومان فطریه و کفاره خود را با نیت رفع بخشی از مشکل نیازمندان و محرومان به پایگاه‌های این نهاد پرداخت کردند.

خوزستانی‌ها تا کنون 19 میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد خوزستان و دبیر شورای زکات استان گفت: بر اساس اعلام شورای زکات، مردم مؤمن استان بر اساس آمار اولیه تاکنون در عید فطر امسال 19 میلیارد تومان فطریه و کفاره خود را با نیت رفع بخشی از مشکل نیازمندان و محرومان به پایگاه‌های این نهاد پرداخت کردند.

وی افزود: از مجموع مبالغ پرداخت‌شده، 15 میلیارد تومان فطریه عام و 2 میلیارد تومان فطریه سادات و یک میلیارد تومان غیرعمد یک میلیارد تومان عمد کفارات بوده است. تمامی وجوه جمع‌آوری‌شده هر منطقه در روزهای عید و با همکاری هیئت‌ امنای مساجد، بلافاصله بین افراد شناسایی‌شده و واجد شرایط، با اولویت زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب‌العلاج و سالمندان توزیع شد.

شیبه گفت: سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان از زکات فطریه در پایگاه‌های کمیته امداد در خوزستان جمع‌‌ و به حساب افراد تحت حمایت واریز شد که امسال ۵۰ درصد رشد داشته است. امسال یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در دفاتر امداد مراکز نیکوکاری و مساجد سراسر استان برای جمع‌آوری فطریه تدارک دیده شد و از پایگاه‌های اینترنتی نیز زکات فطریه جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: فطریه جمع‌آوری‌شده از هر منطقه در همان منطقه برای کمک‌ هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌ هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال افراد نیازمند تقدیم نیازمندان می‌شود.

وی بیان کرد: مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های غیر نقدی خود را با تحویل به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری و کمک‌های نقدی خود را از طریق پرداخت‌های نوین و با شماره‌گیری کد دستوری #۰۶۱*5*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام
captcha