روستاهای بالای ۳۰ خانوار لرستان صاحب نماینده قرآنی می‌شوند
کد خبر: 3971591
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
با هدف رفع بی‌سوادی قرآنی؛

روستاهای بالای ۳۰ خانوار لرستان صاحب نماینده قرآنی می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه در تمام روستاهای بالای ۳۰ خانوار استان نماینده قرآنی معرفی خواهد شد، گفت: این طرح با هدف رفع بی‌سوادی قرآنی در سطح استان اجرایی می‌شود.

روستاهای بالای ۳۰ خانوار لرستان صاحب نماینده قرآنی می‌شوندحجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی در تمام روستاهای استان، اظهار کرد: در تمام روستاهای بالای ۳۰ خانوار استان یک نماینده قرآنی معرفی می‌شود و تمام فعالیت‌های قرآنی با نماینده معرفی شده از طرف امام جماعت و شوراهای اسلامی روستا هماهنگ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح نماینده معرفی شده از طرف روستا به‌عنوان رابط بین روستا و اداره‌کل تبلیغات اسلامی وظیفه برگزاری برنامه‌های قرآنی را بر عهده خواهد داشت، بیان کرد: همان‌طور که نهضت سوادآموزی با هدف رفع بی‌سوادی در کشور اجرا شد این طرح نیز با هدف رفع بی‌سوادی قرآنی و پرهیز از موازی‌کاری برنامه‌ها و هم‌افزایی بیشتر در بین متولیان قرآنی اجرا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: این طرح در تمام شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها موظف به پیگیری معرفی نمایندگان قرآنی روستاها در شهرستان متبوع خود هستند و بعد از برگزاری یک آزمون و تأیید صلاحیت برای آنان حکم صادر می‌‌شود.

وی از تشکیل کمیته‌های قرآنی در تمام شهرستان‌های استان لرستان خبر داد و با اشاره به اجرای تشکیل کمیته‌های قرآنی در شهرستان الشتر، گفت: در سراسر شهرستان‌های استان لرستان کمیته‌های چندگانه قرآنی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha