وجود ۲۰ موقوفه با نیت کمک به فقرا در لرستان
کد خبر: 3971310
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

وجود ۲۰ موقوفه با نیت کمک به فقرا در لرستان

معاون اوقاف لرستان گفت: در لرستان نزدیک به بیست موقوفه داریم که بنا بر نیت واقف تمام یا بخشی از درآمد آنها برای کمک به فقرا در نظر گرفته شده و ضرورت دارد با توجه به آمار بالای نیازمندان در زمینه وقف برای کمک به نیازمندان در استان فرهنگ‌سازی شود.

وجود ۲۰ موقوفه با نیت کمک به فقرا در لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‎زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، به کمک‌های این اداره‌کل به نیازمندان از محل نیت واقفان، کمک‌های خیرین و مردم طی ماه مبارک در زمینه تهیه بسته‌های معیشتی اشاره کرد و گفت: در استان لرستان نزدیک به بیست موقوفه داریم که بنا بر نیست واقفان آنها تمام یا بخشی از درآمد آنها برای کمک به فقرا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به آمار بالای نیازمندان در استان ضرورت دارد در زمینه وقف برای کمک به نیازمندان در استان فرهنگ‌سازی شود چراکه این تعداد موقوفه جوابگو نیست و اغلب برای کمک به نیازمندان از کمک‌های مردم و خیرین استفاده می‎شود.

عباس‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته سهمیه استان لرستان از ثبت وقف جدید ۵۰ وقف بود که فقط ۴۰ مورد آن محقق شد، گفت: استان لرستان همواره در زمینه وقف عملکرد خوبی داشته و طی چند سال اخیر سهیمه سالانه این استان در زمینه وقف‌های جدید محقق می‎شد اما در سال گذشته به‌دلیل شیوع کروناویروس و مشکلات اقتصادی فقط ۴۰ وقف جدید در استان به ثبت رسید.

وی افزود: برای سال جاری نیز سهمیه لرستان برای ثبت وقف جدید تاکنون از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام نشده و از اول سال تاکنون شاهد وقف‎های خوبی در استان بوده‌ایم به نحوی‌ که اولین وقف جدید استان لرستان در قرن جدید همزمان با اعیاد شعبانیه و آغاز سال جدید با نیت روضه‌خوانی حضرت زهرا(س) و کمک به درمان بیماران کم‌بضاعت در شهرستان الیگودرز به ثبت رسید.

عباس‌زاده با بیان اینکه یک دانگ از یک باب ساختمان مسکونی به مساحت ۱۱۲ مترمربع از سوی واقف خیراندیش غلامرضا سرلکی در شهرستان الیگودرز وقف شد، اضافه کرد: این موقوفه با نیت روضه‌خوانی و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و تأمین هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت این شهرستان به ثبت رسید که ارزش کل این ساختمان بیش از ۹ میلیارد ریال و سهم یک دانگ موقوفه بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام
captcha